Mathias Olsson
Medlem
Vad står B för?
Business kanske?
Sorry, kanske borde varit C där... Men ja, menade Business
Vad står B för?
Business kanske?
Riktigt snygg bokning! Jag ville också flyga via USA men fick tvärnej. Ska försöka igen nästa gång.Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, All Nippon Airways, United, Asiana, Austrian
Kabinklass: Ekonomi, Business, First Class
Avreseort: Ronneby
Destination: Seoul
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person):
När (avresans tidpunkt): 30 April
Bokad: 19 April
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Efter en hel del försök att få till en resa till Tokyo med kort-stopp i Singapore och besök på The Private Room gav jag upp och tog inspiration av @khybner. Det var inga problem att boka Tokyo/Seoul genom USA. Däremot tänkte jag att jag skulle ta ICN-FRA med Asiana hem då det var ledigt och sen boka om genom USA om Lufthansa First öppnade upp mellan New York och Frankfurt. Detta funkade dock inte då man måste åka genom USA hem också. Ingen genväg här inte...
Så just nu ser det ut så här:
RNB-ARN: SAS Plus
ARN-FRA: SAS Plus
FRA-ORD: Lufthansa First
ORD-NRT: ANA First
NRT-ICN: UA E
ICN-JFK: Asiana First
JFK-VIE: Austrian Business
VIE-CPH: Austrian Business
Planen är att byta ut de två sista mot JFK-FRA (Lufthansa First) och sen FRA-CPH. Jag kan också byta ut de två första mot CPH-FRA (med 11 timmar i FCT, kanske för mycket?). Skulle då också kunna byta ekonomin mellan NRT-ICN mot Asiana Business om jag väljer att åka NRT-BKK och BKK-ICN. Mkt flyg och väldigt lite hotell blir det. Just nu är hela resan måndag-lördag och jag kommer nog inte kunna utöka detta.
Safety booking gone bad x2!
AC ändra först flighten till Toronto på hemvägen till 2h tidigare cirka, sedan ställde de in flighten på vägen dit och då var det bara 15min att byta på i Toronto.... MAO inte aktuellt...
Kommer säkert komma bättre availability men vill ändå ha en säker resa att luta mig mot.
Kan bli NHL eller NBA de kvällarna jag behöver stanna över i Toronto på ut och inresan.
Bokat ett flygplatshotell med Club Carlson poäng på layovers i båda riktningarna.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: LOT x2, Air Canada x2, Brussels Airlines, SAS
Kabinklass: Business Economy (single cabin flight), PLUS
Avreseort: Arlanda
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 55k EuroBonus-poäng och "2-4-1"
Skatter&avgifter (per person): 3000sek
När (avresans tidpunkt): November 2017
Ombokad: April 2017
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Väldigt nyfiken på vad du tycker om Brussels och Air Canada.
Va? Är du säker på att du inte blandar ihop något nu. Helt skild mening mot min SN resa. Konstigt (men bra för dig såklart!) Men lite OT så fortsätter någon annanstans. Hade du en live tråd om det?Flög Brussels och Air Canade Rouge för 2 veckor sedan.
Brussels airlines var otroligt bra faktiskt.
Den bästa business produkt jag testat förutom IFE't som var kass.
Trist på en annars bra skärm.
Mat, service och öl var kanon, men så var vi bara 4 pers i kabinen med
HUACA ska det vara = Hang Up And Call Again
Fast det kanske bara var en Sk trycknisse?
Som den där låten.Mer ett hjärnsläpp. Fick bara Hang Up And Try Again i huvudet. Men nu lär jag inte glömma. Tackar
Njae, Air India?