Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Brandten

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, All Nippon Airways, United, Asiana, Austrian
Kabinklass: Ekonomi, Business, First Class
Avreseort: Ronneby
Destination: Seoul
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person):
När (avresans tidpunkt): 30 April
Bokad: 19 April


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Efter en hel del försök att få till en resa till Tokyo med kort-stopp i Singapore och besök på The Private Room gav jag upp och tog inspiration av @khybner. Det var inga problem att boka Tokyo/Seoul genom USA. Däremot tänkte jag att jag skulle ta ICN-FRA med Asiana hem då det var ledigt och sen boka om genom USA om Lufthansa First öppnade upp mellan New York och Frankfurt. Detta funkade dock inte då man måste åka genom USA hem också. Ingen genväg här inte...

Så just nu ser det ut så här:
RNB-ARN: SAS Plus
ARN-FRA: SAS Plus
FRA-ORD: Lufthansa First
ORD-NRT: ANA First
NRT-ICN: UA E
ICN-JFK: Asiana First
JFK-VIE: Austrian Business
VIE-CPH: Austrian Business

Planen är att byta ut de två sista mot JFK-FRA (Lufthansa First) och sen FRA-CPH. Jag kan också byta ut de två första mot CPH-FRA (med 11 timmar i FCT, kanske för mycket?). Skulle då också kunna byta ekonomin mellan NRT-ICN mot Asiana Business om jag väljer att åka NRT-BKK och BKK-ICN. Mkt flyg och väldigt lite hotell blir det. Just nu är hela resan måndag-lördag och jag kommer nog inte kunna utöka detta.
Riktigt snygg bokning! Jag ville också flyga via USA men fick tvärnej. Ska försöka igen nästa gång.
 

Brandten

Medlem
Safety booking gone bad x2!
AC ändra först flighten till Toronto på hemvägen till 2h tidigare cirka, sedan ställde de in flighten på vägen dit och då var det bara 15min att byta på i Toronto.... MAO inte aktuellt...
Kommer säkert komma bättre availability men vill ändå ha en säker resa att luta mig mot.
Kan bli NHL eller NBA de kvällarna jag behöver stanna över i Toronto på ut och inresan.
Bokat ett flygplatshotell med Club Carlson poäng på layovers i båda riktningarna.


Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: LOT x2, Air Canada x2, Brussels Airlines, SAS
Kabinklass: Business Economy (single cabin flight), PLUS
Avreseort: Arlanda
Destination: Minneapolis
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng (per person): 55k EuroBonus-poäng och "2-4-1"
Skatter&avgifter (per person): 3000sek
När (avresans tidpunkt): November 2017
Ombokad: April 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Väldigt nyfiken på vad du tycker om Brussels och Air Canada. :)
 

jerixon

Medlem
Flög Brussels och Air Canade Rouge för 2 veckor sedan.
Brussels airlines var otroligt bra faktiskt.
Den bästa business produkt jag testat förutom IFE't som var kass.
Trist på en annars bra skärm.
Mat, service och öl var kanon, men så var vi bara 4 pers i kabinen med :)

Väldigt nyfiken på vad du tycker om Brussels och Air Canada. :)
 

Brandten

Medlem
Flög Brussels och Air Canade Rouge för 2 veckor sedan.
Brussels airlines var otroligt bra faktiskt.
Den bästa business produkt jag testat förutom IFE't som var kass.
Trist på en annars bra skärm.
Mat, service och öl var kanon, men så var vi bara 4 pers i kabinen med :)
Va? Är du säker på att du inte blandar ihop något nu. Helt skild mening mot min SN resa. Konstigt (men bra för dig såklart!) Men lite OT så fortsätter någon annanstans. Hade du en live tråd om det?
 
Lite uppdateringar om min resa FRA-ORD-NRT-ICN-JFK...

Jag hade ju bara UA ekonomi på NRT-ICN. Dagen efter så öppnades det upp Business platser på alla Asianas plan (de visades inte alls när jag bokade). Snabbt på telefonen för att boka om. Då jag ändå bara kommer att stanna på flygplatsen och sova över i Seoul så ville jag byta till det sena flyget som avgick 20:05. Dels för att jag får mer tid inne i Tokyo, dels kan ta det lite lugnare i loungen på Narita. Där blev det dock stopp då de tyckte att jag inte fick göra ett stop over på mer än 24 timmar. Hon dubbelkollade men sa att Seoul var inlagd som min destination. Jag upplyste henne då att jag hade 27 timmar i Tokyo och endast 15 tim i Seoul på min första bokning. Hon tyckte också det var konstigt och skulle kolla. Det blev nej från chefen som menade att det varit ett undantag i första bokningen så jag fick ta ett som gick någon timme tidigare. Tilläggas kan ju också att min första bokning blev 9 legs (5+4)...

Idag har jag 14 dagar från hemresedatum så jag låg på för att kolla Lufthansa First. Tyvärr så visade inte United-söket någon plats. Däremot visades First på sökning hos copaair.com. Det visade också Lufthansa First om man sökte på JFK-CPH på benet mellan JFK och FRA... Oerhört frustrerande. Testade ändå att ringa och kolla men hon såg inga lediga platser. Drog en rövare och undrade om hon kunde boka om mig till det sena planet mellan NRT-ICN. Inga problem....

Många som skrivit om HUATA (?) och det verkar ju funka. Bara att hoppas att de släpper på den där bonusplatsen som copaair och connection-vägen visar...
 
Toppen