Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

jumbooze

Medlem
Eventuellt är det möjligt att boka detta som en tur och retur med open jaw. Dvs utresa från Hamburg, hemresa till Los Angeles. Då slipper du bränna 2 vouchers och blir billigare i poäng
Dock är utresa utanför skandinavien ej omfattat av försäkringen eller räknar de med att man köper xxx-ham med amex och att den på så sätt gäller? (Om de godkänner splittade biljetter)
 

Elberto

Medlem
Eventuellt är det möjligt att boka detta som en tur och retur med open jaw. Dvs utresa från Hamburg, hemresa till Los Angeles. Då slipper du bränna 2 vouchers och blir billigare i poäng

Det ska jag testa!
Agenten på SGS (Tallinn) verkade vara duktig men fick inte genom det.
Dock testade vi inte med Open-jaw.
 

khybner

Medlem
Efter en hel del försök att få till en resa till Tokyo med kort-stopp i Singapore och besök på The Private Room gav jag upp och tog inspiration av @khybner. Det var inga problem att boka Tokyo/Seoul genom USA. Däremot tänkte jag att jag skulle ta ICN-FRA med Asiana hem då det var ledigt och sen boka om genom USA om Lufthansa First öppnade upp mellan New York och Frankfurt. Detta funkade dock inte då man måste åka genom USA hem också. Ingen genväg här inte...

Trevlig bokning!

Om du verkligen vill ha ICN-FRA så skulle jag testa ringa Tallin igen eftersom du inte behöver åka genom tredje zon både på ut- och hemresan. Men om du gör det måste det vara samma tredje zon.

Innan jag fick till flighter via USA på både ut- och hemresan hade jag ICN-FRA på hemvägen.

Lite OT: United slutar flyga mellan Tokyo och Seoul 27 oktober 2017.
 
Skulle flugit från köpenhamn och undvikt Economy om möjligt dock :)

Det kan vara nyttigt med ett kort leg i United Economy där mitt bland alla F-flighter för att detoxa litegrann och motverka sitt FCS.

Håller med dig lite Thornado. Får också en natt i Tokyo istället för att få sova lite på Business-flighterna. Frågan är om man orkar med denna (känns jäkligt lockande dock :) )

Dag 1: CPH-FRA - 06:40-08:10 (LH B)
Dag 1: FRA-ORD - 17:15-19:15 (LH F)
Dag 2: ORD-NRT - 11:50-14:50 (ANA F)
Dag 2: NRT-BKK - 18:25-23:10 (ANA B)
Dag 3: BKK-ICN - 03:25-10:45 (Asiana B)
Dag 4: ICN-JFK - 10:30-11:50 (Asiana F)
Dag 5: Vidare till FRA/CPH

Så bara 2 hotellnätter från måndag till lördag (i Chicago och Seoul). Ni som är mer vana vid såna här resor (och ni andra naturligtvis), har ni input? Stoppet i Tokyo är ju bara 27 timmar så det blir ju en ganska snabb visit.

Var också lite konstigt vid bokningen. Hon gjorde ett fel under vägen och då slutade resan med JFK-LHR-FRA vilket gav 4+5 legs...
 

Abbs

Medlem
Håller med dig lite Thornado. Får också en natt i Tokyo istället för att få sova lite på Business-flighterna. Frågan är om man orkar med denna (känns jäkligt lockande dock :) )

Dag 1: CPH-FRA - 06:40-08:10 (LH B)
Dag 1: FRA-ORD - 17:15-19:15 (LH F)
Dag 2: ORD-NRT - 11:50-14:50 (ANA F)
Dag 2: NRT-BKK - 18:25-23:10 (ANA B)
Dag 3: BKK-ICN - 03:25-10:45 (Asiana B)
Dag 4: ICN-JFK - 10:30-11:50 (Asiana F)
Dag 5: Vidare till FRA/CPH

Så bara 2 hotellnätter från måndag till lördag (i Chicago och Seoul). Ni som är mer vana vid såna här resor (och ni andra naturligtvis), har ni input? Stoppet i Tokyo är ju bara 27 timmar så det blir ju en ganska snabb visit.

Var också lite konstigt vid bokningen. Hon gjorde ett fel under vägen och då slutade resan med JFK-LHR-FRA vilket gav 4+5 legs...
Den där går mig veterligen inte? Specifikt delen till Bangkok.
 
Trevlig bokning!

Om du verkligen vill ha ICN-FRA så skulle jag testa ringa Tallin igen eftersom du inte behöver åka genom tredje zon både på ut- och hemresan. Men om du gör det måste det vara samma tredje zon.

Innan jag fick till flighter via USA på både ut- och hemresan hade jag ICN-FRA på hemvägen.

Tackar! Och tack för inspirationen :)
Jag ska se hur det kommer gå imorgon om jag kan få till Lufthansa First från JFK-FRA. Annars kanske jag försöker igen med att ringa och byta. Alternativet med Business från New York till Europa funkar ju i nödfall (hemskt vad man blivit kräsen :) ).
 

Abbs

Medlem
Mycket möjligt. Har dålig koll på det men trodde att Bangkok räknades till sydost och att det var ok. Men annars är jag helt nöjd med resan som den ser ut.
Du kan mig veterligen endast ha byte i en tredjezon. Nu byter du i Nordamerika för att ta dig till destination Tokyo (Central Asia and Far East Asia), sedan flyger du till Bangkok (Southeast Asia), sedan tillbaka till Seoul (Central Asia and Far East Asia) och sedan återigen byte i Nordamerika.
 
Toppen