Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

chazzie

Medlem
Härligt att se alla bokningar i tråden!

Jag har förgäves försökt boka nästa vår/försommar men det verkar vara allsköns problem när jag ringer, "obskyra felmeddelanden" som de inte kan lösa och kompetent personal har gått hem. Gången efter hittade agenten inga bonusplatser alls i Business, oavsett från och till var jag ville åka... Nya försök i eftermiddag, jag hoppas kunna posta i tråden snart också :D
 

Senator

Moderator
Dessa bokningar kanske snart förtjänar en egen tråd o_O
Vad vet jag :rolleyes:

Jag håller nog med om det, den Hitlon bokning som startade det här var ju väldigt speciell eftersom den var dyr och väldigt svår att få till, nu har det blivit lite mer vanliga bokningar, så bättre med en egen tråd för det kan naturligtvis vara intressant att se vad folk lyckats boka med sina hotell poäng

Jag hade tänkt kommentera detta men insåg att det fanns en vänlig anmälan om detta som påminde mig om att svara. Detta är inte ett Eurobonusforum. Det är hellre inte ett flygforum. Det är ett forum för medvetet resande där resor betalas både med pengar och poäng. Bonusbokningar är inte 100% lika med Eurobonuspoäng. Ibland har vi någon som har bokat en SAS Go inrikes och vi anser det är helt acceptabelt i tråden. I så fall borde vi också flytta alla andra program till egna trådar. Det känns onödigt.

Men om det finns starka skäl så är vi självklart öppna. Har än inte sätt några sådana.
 
Jag hade tänkt kommentera detta men insåg att det fanns en vänlig anmälan om detta som påminde mig om att svara. Detta är inte ett Eurobonusforum. Det är hellre inte ett flygforum. Det är ett forum för medvetet resande där resor betalas både med pengar och poäng. Bonusbokningar är inte 100% lika med Eurobonuspoäng. Ibland har vi någon som har bokat en SAS Go inrikes och vi anser det är helt acceptabelt i tråden. I så fall borde vi också flytta alla andra program till egna trådar. Det känns onödigt.

Men om det finns starka skäl så är vi självklart öppna. Har än inte sätt några sådana.
Att ha en tråd enkom för Award hotellbokningar vore väl klockrent istället för att blanda dom med flygresor? Av samma anledning som det finns hotell/flyg sektioner i forumet.
 

chaudi

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Austrian, Air Canada, Lufthansa
Kabinklass: C + Eco
Avreseort: Arn
Destination: YYC/YXY
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 65 000
Skatter&avgifter (per person): ca 1650
Antal resenärer: 3 (2 vuxna + infant)
När (avresans tidpunkt): Maj 2022
Bokad: Juni 2021




Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-VIE: Austrian business A320
VIE-YUL: Austrian business Boeing 767-300
YUL-YYC: Air Canada business A220

YXY-YVR: Air Canada business A320-100/200
YVR-YYC: Air Canada business 737 Max 8 :confused:
YYC-FRA: Air Canada business Boeing 777-200LR
FRA-ARN: Lufthansa Ekonomi A320neo

Både united och Air Canada ser affärsklass på flyget fra->arn men SAS ser bara lediga biz på flyget som går tidigare på dagen. Gått om tid kvar till avresa men lite tråkigt att det inte går att hålla koll på när platser bli tillgängliga.
 

Matore

Medlem
Blir inte klok på hur man ska räkna. Hur många EB poäng blir det för en star a bokning tor Arn-gva-jtr / jtr-waw-Arn? Ett leg är i C: GVA-JTR, resten i Eco
 
Toppen