Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag har bokat ARN-SGN tur och retur i december 2019. Kan jag ändra rutten till typ ARN-JFK och byta datum till Juni 2020 utan att behöva avbeställa biljetten och betala den där avgiften en gång till?

Luddig fråga men hoppas nån förstod
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
Där satt den! Fick in SQ first i nya Suites mellan HKG-SIN. Dock bara 4 timmar i luften men jag får testa iaf. Det dock nog 1 timme med Angelina i Tallinn och få till denna. Dock är det en separat bokning HKG-BKK via SIN annars gick de inte med på det. Ytterligare stök blev det när det visade sig att HKG-SIN-BKK inte gick att boka som enkel då det går att flyga HKG-BKK direkt så det tog betalt för en T/R vilket med voucher gick på 42500 poäng med en AMEX 2-4-1, vilket iofs. bara var 6500 poäng mer än en enkel. Inte hundra på hur de räknade men det är poängkostnaden iaf. HKG-SIN-BKK med First class HKG-SIN och business SIN-BKK. När det gäller tillgänglighet i First mellan HKG och SIN så visade sig att när det fanns tillgänglighet så var det 2-3 platser lediga för bonusbokningar. Nu ser rutten ut så här istället och jag är nöjd då det blir första gången i SQ F 777-300ER, SQ C i vanliga A350 (inte A350ULR), SQ F nya A380, TG F 747-400, ANA F 777-300ER

ARN-CPH SK Plus
CPH-SIN SQ First 777-300ER
SIN-HKG SQ Business
//Destination

Separat bokning 42500 EB-poäng med 2-4-1:
HKG-SIN SQ First nya A380
SIN-BKK TG Business

//Open-Jaw tillbakaresa
BKK-HND TG First 747-400
HND-FRA NH First
FRA-ARN SK Economy


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Snygg bokning! angående SQ F - fanns det någon mönster för att se när det finns tillgänglighet, eller var du tvungen att ringa och fråga och gå igenom datum för datum?
 

Taggen

Medlem
Snygg bokning! angående SQ F - fanns det någon mönster för att se när det finns tillgänglighet, eller var du tvungen att ringa och fråga och gå igenom datum för datum?
Kollade inte så många datum så mönster vet jag inte mer än att på den flight jag bokade var tre platser redan upptagna men alla tre var betalande resenärer. På ett annat datum där det fanns plats så var det inga resenärer alls bokade i F så jag tror det är svårt med mönster men det verkar ganska öppet så länge det inte finns någon som bokat bonusplatser på flighten.
 

Myllys35

Medlem
Kollade inte så många datum så mönster vet jag inte mer än att på den flight jag bokade var tre platser redan upptagna men alla tre var betalande resenärer. På ett annat datum där det fanns plats så var det inga resenärer alls bokade i F så jag tror det är svårt med mönster men det verkar ganska öppet så länge det inte finns någon som bokat bonusplatser på flighten.

Fantastisk bokning! Hoppet lever :D.

Var det pga din rutt via TYO som du inte fick lägga till den, eller var det några andra särskilda regler som de nämnde för just den flighten? Vet du om det fanns 2 platser att tillgå eller är det enpetare som gäller?
 
Toppen