Senaste nytt

Destination Amenity fee ?

mha321

Medlem
Känns inte direkt OK att i efterhand lägga på detta , jag kommer vägra betala
Om det faktiskt inte fanns när du bokade, så har jag iaf inte haft problem med att de tagit bort det på mina bokningar. Ibland även på deras initiativ och jag har inte behövt be om det, ibland har jag bett om det och då har de fixat det. T.ex. hade jag två separata (olika datum) award statys på JW Marriott Marquis i Miami i vintras, och de plockade bort resort feen direkt vid incheckning.

Däremot om den fanns men var otydligt utsatt på bokningen, så kan det säkert vara svårare...
 

Falcon71

Medlem
Fick nu svar från hotellet - inte direkt några jätte spännande grejer som ingår

Thank you for writing to us regarding your concern about our new Destination Fee. The Destination Fee will be $17 per night plus tax and includes the below amenities:


·Enhanced High speed internet access per stay

·Unlimited local phone calls per stay

·Two bottled water in guest room per day

·Two beach chairs per day

·Bike rental (up to 2 hours)

·Beach/Resort toys (Giant Jenga, Giant Chess, Giant Connect Four, Corn hole, Frisbee, Boogie Boards, Paddle Tennis, ping pong table, foose ball, hook game)

The price is the same for all guests and will be posted to your account every night. The Destination Fee is effective for guest staying on or after October 7th, 2016.
 

David

Medlem
Inte superspännande direkt. Per rum eller person föresten?

Kan du inte be dem förklara varför de inte lägger detta inbakat i rumspriset, kan vara intressant att höra deras förklaring.
 

Falcon71

Medlem
verkligen inte spännande - och att dom tex skriver att man får låna en cykel MAX 2 timmar , dom 2 andra närmaste Marriott hotellen får du låna cyklar hyr länge du vill helt gratis

kollar vad dom säger
 

AABack2ARN

Medlem
Det här med resort fee eller (destination amenity fee som det nu verkar kallas om inte det är en resort) är ett j*a otyg tycker jag och typiskt amerikanskt... :(

Dessutom är framför allt Marriotts hemsida inte så bra på att visa dessa avgifter tydligt tycker jag (finns med innan man betalar dock).

Skall verkligen bli intressant att höra om du får ett (vetiigt) svar!
 

Layzedad

Medlem
Tycker dom är rätt tydliga nu, bokade precis 2 rum 22/11 och detta står i Rate details

Additional Information
  • Effective October 7 2016 a daily destination Amenity Fee 17
  • dollars per day will be assessed to each room
  • Destination fee includes the following
  • * Enhanced High speed internet access per stay
  • * Unlimited local phone calls per stay
  • * Two (2) bottled water in guest room per day
  • * Two ( 2) beach chairs per day
  • * Bike rental (up to 2 hours)
  • * Beach/Resort toys (Giant Jenga, Chess and Connect Four,
  • Cornhole, Frisbee, Paddle Tennis, Ping Pong, Fooseball and More)
 
Det ska bli intresant att följa hur detta rättsfall utvecklar sig, förhoppningsvis är det ett steg mot att denna avgift försvinner och istället bakas in i priset, så att man som konsument lättare kan jämföra priser.

Marriott’s lawyers are probably having a busy day. Karl Racine, the Attorney General of the District of Columbia, announced Tuesday over Twitter that he is suing the world’s largest hotel chain for “charging consumers deceptive resort fees when booking hotel rooms.”

Källa
: Marriott Getting Sued Over "Deceptive" Resort Fees By Attorney General for DC
 

Homer

Medlem
Det ska bli intresant att följa hur detta rättsfall utvecklar sig, f


Här har du fortsättningen


Bailey Schulz, USA TODAY
Wed, October 20, 2021

- District of Columbia's Attorney General sued Marriott in 2019 for its use of resort fees.
- Recently-unsealed documents show that Marriott makes millions from resort fees each year.
- Marriott's self-managed resorts make tens of millions from resort fees, according to the lawsuit.

Marriott makes tens of millions through resort fees, lawsuit claims

Marriott Made $220 Million in Resort Fees Without Proper Disclosure, D.C. Official Says - WSJ
 
Toppen