Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

mha321

Medlem
Pratade lite med purser på kvällens flight hem (undviker flightnr för individens skull). Hon berättade att det får några månader sedan gick ut direktiv till CC om Diamond recognition. Vi ska nu tilltalas med namn samt över huvud taget tas om hand på ett bättre sätt. Vi är tydligen ganska många färre nu när det snart gått ett år sedan poängintjäningen ändrades..... BRA SAS!

Nu har det gått en månad ungefär och iaf har kunnat utvärdera detta. Det har inträffat noll gånger i plus inrikes, noll gånger i plus intra Skandinavien, noll gånger i plus inom Europa och noll gånger i go inom Europa. (men jag har sluppit argumentera för att få drycken i go gratis, men den bättring en kom för ganska länge sedan)

Det hade varit bra, men....

Mitt misstag är kanske att jag flugit sas mainline borde valt underleverantörernas flighter?
 

Steve

Medlem
Nu har det gått en månad ungefär och iaf har kunnat utvärdera detta. Det har inträffat noll gånger i plus inrikes, noll gånger i plus intra Skandinavien, noll gånger i plus inom Europa och noll gånger i go inom Europa. (men jag har sluppit argumentera för att få drycken i go gratis, men den bättring en kom för ganska länge sedan)

Det hade varit bra, men....

Mitt misstag är kanske att jag flugit sas mainline borde valt underleverantörernas flighter?
Jag kan spinna vidare på det här inlägget. Blev Diamond 1/9 2019 och har 16 flighter sedan dess, alla i Plus och en mix av inrikes Sverige, Europa och igår även till USA. Inte vid ett enda tillfälle har det varit någon skillnad mot innan jag inträdde i Diamondstatusens förlovade land. Får se om en personlig hälsning kanske dröjer en bit in i Diamondlivet, SAS kanske inte vill skämma bort mig på en gång. Får se om hemresan från USA nästa vecka kanske kan erbjuda en uppgradering, eller så kanske det också får komma när statusen mognat lite
 

mha321

Medlem
Jag kan spinna vidare på det här inlägget. Blev Diamond 1/9 2019 och har 16 flighter sedan dess, alla i Plus och en mix av inrikes Sverige, Europa och igår även till USA. Inte vid ett enda tillfälle har det varit någon skillnad mot innan jag inträdde i Diamondstatusens förlovade land. Får se om en personlig hälsning kanske dröjer en bit in i Diamondlivet, SAS kanske inte vill skämma bort mig på en gång. Får se om hemresan från USA nästa vecka kanske kan erbjuda en uppgradering, eller så kanske det också får komma när statusen mognat lite
Knappast. Jag har varit diamond sedan det infördes och det har inte hänt ännu...

Det talades ju dock om nya rutiner...
 

M.K

Medlem
@Steve Go är trevligt som Diamond. Testat den klassen sex flighter under min första månad med statusen. Seatblock på fem av sex av dem också men inte fri alkohol på norsk inrikes fick jag lära mig. Jag fick en Ringi istället. :)
 

Lipstick

Medlem
Jag kan spinna vidare på det här inlägget. Blev Diamond 1/9 2019 och har 16 flighter sedan dess, alla i Plus och en mix av inrikes Sverige, Europa och igår även till USA. Inte vid ett enda tillfälle har det varit någon skillnad mot innan jag inträdde i Diamondstatusens förlovade land. Får se om en personlig hälsning kanske dröjer en bit in i Diamondlivet, SAS kanske inte vill skämma bort mig på en gång. Får se om hemresan från USA nästa vecka kanske kan erbjuda en uppgradering, eller så kanske det också får komma när statusen mognat lite

Jag har varit Diamond i flera år, reser med SAS huvudsakligen till USA och Europa, inte en enda CU....
 

travelmode

Medlem
Jag kan spinna vidare på det här inlägget. Blev Diamond 1/9 2019 och har 16 flighter sedan dess, alla i Plus och en mix av inrikes Sverige, Europa och igår även till USA. Inte vid ett enda tillfälle har det varit någon skillnad mot innan jag inträdde i Diamondstatusens förlovade land. Får se om en personlig hälsning kanske dröjer en bit in i Diamondlivet, SAS kanske inte vill skämma bort mig på en gång. Får se om hemresan från USA nästa vecka kanske kan erbjuda en uppgradering, eller så kanske det också får komma när statusen mognat lite

Tror inte man ska förvänta sig något som inte är en officiell förmån.
 
Toppen