Senaste nytt

Datum fastställt för SAS A350 första ordinarie avgång, Köpenhamn-Chicago 28 januari 2020

Intressant. Jag och @011430121 samtalade med en SAS-kapten i våras som sa att i princip alla A330-piloterna redan var utbildade och certifierade på A350.

84377a6dca96abffa57f6c3a2fe39118.jpg
31b9c0b9f6c7d73f1cfdd45f466fc4c6.jpg
 

palmen

Moderator
Kommer dom nya a350 ha samma cabin som 330/340? hade ju varit kul med en ny produkt.
Ingen info som SAS gått ut med ännu, men hade det varit samma så hade de säkert sagt det. Nu håller de detta hemligt så troligtvis är det någon förändring. Det är dock väldigt tyst från SAS om just detta så vi får nog vänta till början på december innan infon kommer.
 

André B

Medlem
Hade varit kul med något liknande Delta one suite men som du säger så sitter SAS på den här informationen in i det sista
Min magkänsla säger mig att den kommer vara så gott som identisk som A330/A340, det hade varit ett alldeles för stort säljargument för att inte gå ut med tidigare om man hade byggt till en dörr till varje säte.

Men jag hoppas in i det sista att jag har fel ;)
 

Resenaren55

Medlem
Min magkänsla säger mig att den kommer vara så gott som identisk som A330/A340, det hade varit ett alldeles för stort säljargument för att inte gå ut med tidigare om man hade byggt till en dörr till varje säte.

Men jag hoppas in i det sista att jag har fel ;)
Ja vem vet man får hålla tummarna!
 

Olle K

Medlem
Skumt, min avgång ORD-CPH i feb ändrades för någon månad sedan till A350 och nu tillbaka till A330. Dock verkar avgångarna dagarna innan och efter vara A350. Eftersom vi ska ha en basinett och är 2 pers som vill sitta nära varandra gäller det att vara med och kolla platserna när de ändrar modell. Eftersom efter första ändringen hamnade vi på rad 8 och rad 1 vilket inte vore så kul.
 
Toppen