Senaste nytt

Curve betalkort

Berglund

Medlem
Alltså jag funderar på att uppgradera till black men endast om jag kan göra en betalning på 80.000 kr i usd
Det borde gå eftersom ”alla” just nu har fått £9000 i maximal daglig spenderingsgräns medan Curve gör om limitsystemet och hur det beräknas för alla användare.

80 000 SEK är i skrivande stund omkring £6900 GBP så det finns utrymme rent tekniskt sett. Får du däremot ett nytt kort med svenskt BIN kan du direkt vinka hejdå till dina planer.
 

Berglund

Medlem
okej sjukt snurrigt. Det står ju att man obegränsat belopp här på black:
What subscription plans are available? – Curve
Nej, det gör det inte alls. Du har totalt missförstått.

Vad det står är att med Black och Metal medlemskapen så ingår det obegränsad avgiftsfri valutaväxling. Det innebär att du kan göra en hell uppsjö mindre transaktioner. Vad som däremot kommer in och begränsar är en annan limit, Curves begränsning kring hur stort varje individuellt köp får lov att vara och hur mycket du tillåts spendera under en och samma dag. Det står det inget om på den sidan som du hänvisar till.
 

MrRob

Medlem
[..] Får du däremot ett nytt kort med svenskt BIN kan du direkt vinka hejdå till dina planer.

Jag ska inte påstå att jag är väl insatt i Curve men påverkar svenskt BIN hur mycket man kan spendera också? Att det påverkar möjligheterna till GBIT för transaktioner >5000 SEK har jag märkt. Men jag har gjort köp för >14000 SEK utan bekymmer så jag gissar att min gräns på 24000 stämmer.
 

Matore

Medlem
Nej, det gör det inte alls. Du har totalt missförstått.

Vad det står är att med Black och Metal medlemskapen så ingår det obegränsad avgiftsfri valutaväxling. Det innebär att du kan göra en hell uppsjö mindre transaktioner. Vad som däremot kommer in och begränsar är en annan limit, Curves begränsning kring hur stort varje individuellt köp får lov att vara och hur mycket du tillåts spendera under en och samma dag. Det står det inget om på den sidan som du hänvisar till.
Haha ok ja då har jag fattat fel.
Hur vet man om man får svenskt nr och vad styr det? Behöver inget fysiskt kort egentligen just nu. Mer lite panik att få online betalningen på 10.000 usd till ett hotell på Maldiverna att funka måndag morgon. Så vill ju inte ta steget och uppgradera om jag inte vet att En sån transaktion funkar. Hmm vad ska jag göra? :)
 

Berglund

Medlem
Mer lite panik att få online betalningen på 10.000 usd till ett hotell på Maldiverna att funka måndag morgon. Så vill ju inte ta steget och uppgradera om jag inte vet att En sån transaktion funkar.
Den transaktionen ska du använda ett riktigt kreditkort för och göra direkt mot hotellet. Ja, det blir lite högre valutaväxlingsavgifter men det ger så många andra fördelar som reseförsäkring, möjlighet till chargeback om något går fel.

Vad du absolut inte ska göra är att pröva massa nya ”fiffiga gubben” lösningar som du inte redan har och har testkört på mindre belopp. Det finns så många fällor i ditt tänkta upplägg att jag inte orkar lista dem. Du får kanske betala 2-3% mer i valutaväxlingsavgifter vid betalning med ditt vanliga kreditkort, det blir kanske cirka 2000 kr extra för din del. Curve Black och Metal säljs väl som helårsprenumerationer, bara det skulle kosta dig runt en tusenlapp. Den potientiella vinsten blir för liten för allt det pysslet och de risker du står inför.

Använd istället med fördel ditt SAS Eurobonus Mastercard nu under helgen och plocka åt dig dubbla poäng. I längden kommer det att tjäna dig bättre.
 

Berglund

Medlem
Jag ska inte påstå att jag är väl insatt i Curve men påverkar svenskt BIN hur mycket man kan spendera också? Att det påverkar möjligheterna till GBIT för transaktioner >5000 SEK har jag märkt. Men jag har gjort köp för >14000 SEK utan bekymmer så jag gissar att min gräns på 24000 stämmer.
”Alla” med GBP kort (dvs BIN utgivna i Storbritannien) har just nu £9000 i spenderbar beloppsgräns.

Svaret på din fråga blir därmed:
Ja, landsspecifik BIN påverkar hur mycket du kan/får spendera per dag.
 

Isaksson

Medlem
Curve måste ha stans mest långsamma kundservice... 3 dagar och inget svar.
Förresten vet nån om jag kan göra en betalning på ca 10.000 usd black - ingen gräns för engångs eller dags transaktion?

Under decembers dubbla poäng kampanj med Mastercard, ville jag göra en GBIT på +10k, kontaktade curve och fick svar efter ca 3-4 dagar där dem bad mig att bekräfta att allt stämde i det första mailet, därefter tog det ca 4-5 veckor innan det gick igenom och jag fick bekräftelsen från Curve. Det resulterade i att jag inte fick några dubbla poäng på transaktionen. Så min erfarenhet av deras kundservice är också att dem är väldigt långsamma.
 

Tonton

Medlem
Under decembers dubbla poäng kampanj med Mastercard, ville jag göra en GBIT på +10k, kontaktade curve och fick svar efter ca 3-4 dagar där dem bad mig att bekräfta att allt stämde i det första mailet, därefter tog det ca 4-5 veckor innan det gick igenom och jag fick bekräftelsen från Curve. Det resulterade i att jag inte fick några dubbla poäng på transaktionen. Så min erfarenhet av deras kundservice är också att dem är väldigt långsamma.


Varför behövde du kontakta Curve för den transaktionen? Jag har gjort GBIT över 10k SEK utan att behöva kontakta kundtjänst tidigare.
 
Toppen