Your post was moved
Jasså, Lufthansa överväger inte alls något konkursförfarande, det var därför jag startade en ny tråd i stället för att skriva mer i tråd med idiotisk rubrik.
Your post was moved
Jasså, Lufthansa överväger inte alls något konkursförfarande, det var därför jag startade en ny tråd i stället för att skriva mer i tråd med idiotisk rubrik.
Du hade kunnat posta i den här tråden och be moderatorerna ändra rubriken här istället. Men nu behöver du inte det, jag ber dem om det.
Vidare diskussion om detta tar vi i den dedikerade tråden för ämnetFick mail precis:
Changes to the frequent flyer programme are to be postponed
Dear Mr
The spread of coronavirus has posed new challenges for us all. As a member of our frequent flyer programme, you are one of our loyal passengers, which is why we aim to continue offering you an attractive and transparent programme.
Due to the effects of the coronavirus crisis, we have decided to postpone the changes to the frequent flyer programme by one year. This means that the current regulations will continue to apply until 31 December 2021 and that the new system will then begin on 1 January 2022 – and not, as communicated in November, in 2021. You will find further information at miles-and-more.com/frequent-flyer.
Stay healthy.
Yours sincerely,
Your Miles & More Team
Min enda datapunkt är att det är motsvarande som sas. Skulle resa i påsk, inställd ~2v innan. Tröttnade och gjorde Amex charge back för några veckor sedan, vilket inte var något problem.Någon här har hunnit få återbetalning från Lufthansa på grund av inställda flyg under pandemin? Eller är det väntetider på SAS-nivå som gäller?
Jag har en med Lufthansa och en med Austrian. Båda har haft längre väntetider än sas. (sas har så sakta trillat in på de första avbokningarna, och dessa två med Lufthansa/Austrian gjordes samtidigt som de första sas.)Någon här har hunnit få återbetalning från Lufthansa på grund av inställda flyg under pandemin? Eller är det väntetider på SAS-nivå som gäller?