Senaste nytt

Covid-19 och Lufthansagruppen

Homer

Medlem
Your post was moved

Jasså, Lufthansa överväger inte alls något konkursförfarande, det var därför jag startade en ny tråd i stället för att skriva mer i tråd med idiotisk rubrik.
 
Last edited:

marbe166

Medlem
Your post was moved

Jasså, Lufthansa överväger inte alls något konkursförfarande, det var därför jag startade en ny tråd i stället för att skriva mer i tråd med idiotisk rubrik.

Du hade kunnat posta i den här tråden och be moderatorerna ändra rubriken här istället. Men nu behöver du inte det, jag ber dem om det.
 

Senator

Moderator
Your post was moved

Jasså, Lufthansa överväger inte alls något konkursförfarande, det var därför jag startade en ny tråd i stället för att skriva mer i tråd med idiotisk rubrik.

Du hade kunnat posta i den här tråden och be moderatorerna ändra rubriken här istället. Men nu behöver du inte det, jag ber dem om det.

Vi förstår feedbacken @Homer Din nyhet hade ingenting med konkurshotet att göra och vi borde ha gjort två ändringar samtidigt. Nu är det ordnat. Vi beklagar detta. Gör en anmälan eller skicka PM om det upplevs knasigt en annan gång.

MVH,
Senator
 

Kimmen00

Medlem
Fick mail precis:

Changes to the frequent flyer programme are to be postponed
Dear Mr

The spread of coronavirus has posed new challenges for us all. As a member of our frequent flyer programme, you are one of our loyal passengers, which is why we aim to continue offering you an attractive and transparent programme.

Due to the effects of the coronavirus crisis, we have decided to postpone the changes to the frequent flyer programme by one year. This means that the current regulations will continue to apply until 31 December 2021 and that the new system will then begin on 1 January 2022 – and not, as communicated in November, in 2021. You will find further information at miles-and-more.com/frequent-flyer.

Stay healthy.

Yours sincerely,
Your Miles & More Team
 

palmen

Moderator
Fick mail precis:

Changes to the frequent flyer programme are to be postponed
Dear Mr

The spread of coronavirus has posed new challenges for us all. As a member of our frequent flyer programme, you are one of our loyal passengers, which is why we aim to continue offering you an attractive and transparent programme.

Due to the effects of the coronavirus crisis, we have decided to postpone the changes to the frequent flyer programme by one year. This means that the current regulations will continue to apply until 31 December 2021 and that the new system will then begin on 1 January 2022 – and not, as communicated in November, in 2021. You will find further information at miles-and-more.com/frequent-flyer.

Stay healthy.

Yours sincerely,
Your Miles & More Team
Vidare diskussion om detta tar vi i den dedikerade tråden för ämnet
Förändring i hur man uppnår Elit-status på Lufthansa | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

//Moderator

(nedan skrivs som medlem, ej moderator)
Måste säga att jag tycker Lufthansa hanterar detta jäkligt bra, man fick reda på förändringen över 1 år i förväg, och nu får vi reda på att det blir en förskjutning på 1 år mer än 7 månader innan. Fler flygbolag borde ta detta som ett praktexempel på hur man ska hantera det.
 

taxvalp

Medlem
Någon här har hunnit få återbetalning från Lufthansa på grund av inställda flyg under pandemin? Eller är det väntetider på SAS-nivå som gäller?
 

Kris

Medlem
Någon här har hunnit få återbetalning från Lufthansa på grund av inställda flyg under pandemin? Eller är det väntetider på SAS-nivå som gäller?
Min enda datapunkt är att det är motsvarande som sas. Skulle resa i påsk, inställd ~2v innan. Tröttnade och gjorde Amex charge back för några veckor sedan, vilket inte var något problem.

Edit: fick email från Lufthansa om "du vet väl att du kan få voucher med 50eur bonus för din inställda resa". Detta email fick jag efter charge back var hanterad.
 

mha321

Medlem
Någon här har hunnit få återbetalning från Lufthansa på grund av inställda flyg under pandemin? Eller är det väntetider på SAS-nivå som gäller?
Jag har en med Lufthansa och en med Austrian. Båda har haft längre väntetider än sas. (sas har så sakta trillat in på de första avbokningarna, och dessa två med Lufthansa/Austrian gjordes samtidigt som de första sas.)

Så vänta verkar vara det som gäller.
 
Toppen