Jag hade en pågående dialog med LH (främst via chatten på FB messenger) och uttryckte mitt missnöje av (då) kring 20 ändringar av samma resa på en månad (varav 4 samma dag) och där många varit helt fel (ombokad till fel destination, fel klass, bokning som inte funkade pga MCT, bokning där anslutningsflyg gick innan jag landar etc). De sa att de inte kunde göra något men förstod missnöjet och så bad de mig maila in klagomål till customer relations (fick
customer.relations@lufthansa.com som e-postadress, så tror det är den "vanliga" customer service) - vet inte om de jag var i kontakt med gjorde något notering kring det men fick i alla fall en relativt bra lösning.
Jag var dock inte ute efter en återbetalning utan klagade mer på hur de hanterade en planerad flygning. Det är för övrigt snart dags för den och det har nu gått 3 dagar utan någon ändring så håller tummarna för att det ska gå vägen och jag faktiskt kommer iväg...
Lite OT: Jag har dock dåliga erfarenheter av SAS, flera bolag inom LH-gruppen, TAP, British Airways och Finnairs hantering av krisen. Det enda bolag som varit bättre än jag förväntat mig är tyvärr ett jag sällan har möjlighet att välja: Alaska Airlines var exemplariska när jag hörde av mig till dem och frågade om jag kunde få avboka eller omboka en resa - de återbetalade allt inom några dagar och jag hade egentligen inga (giltiga) skäl för det då resan var köpt som en point to point i USA men behovet försvann efter att mitt flyg dit ställdes in. Ska dock komma ihåg den fantastiska hanteringen och välja dem när jag kan vid resor i USA.