Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Senator

Moderator
BA gir vel nesten aldri CU etter det jeg har lest. Eneste måten å få oppgradering er ved en opup. Og da er det ikke status som bare bestemmer hvem som velges ut. BA oppgraderer kanskje heller noen fra W til C hvis det er en som flyr mye W. Da er det jo lurere å gi denne personen opup enn en som flyr mye C fra før. Kanskje da den andre personen bestiller C neste gang istedenfor W:)

Har fått både CU utan att CW är fullt samt OpUP till F på BA.
 
Har fått både CU utan att CW är fullt samt OpUP till F på BA.
Ok da:) Jeg skrev jo «nesten aldri» så da hadde du vel flaks. Kunne jo vært noen andre grunner at du fikk CU også. Sa de til deg at dette var en CU eller fikk du bare the «magical beep» i gaten?
Uansett så synes jeg personlig at det er bra at de ikke fyller opp C eller F med mange CU. Flyr man i premium kabin så er det vel ikke alltid det er like morsomt med en full kabin pga mange CU. Da er det bedre noen seter er tomme. Og så er dette også noe som styres veldig bra av revenue management. Er det lett å få CU er det jo færre som kjøper billett i C eller F:)
 

aldrighemma

Medlem
upload_2020-2-19_8-56-37.png

Så kom det efterlängtade mailet från atocph@sas.dk - "You've been upgraded to SAS Business"
Nice :D
Mail kom 25 timmar före avgång, upgrade Plus->Business för 2 pers. till LAX
 
BA gir vel nesten aldri CU etter det jeg har lest. Eneste måten å få oppgradering er ved en opup. Og da er det ikke status som bare bestemmer hvem som velges ut. BA oppgraderer kanskje heller noen fra W til C hvis det er en som flyr mye W. Da er det jo lurere å gi denne personen opup enn en som flyr mye C fra før. Kanskje da den andre personen bestiller C neste gang istedenfor W:)

Har läst precis tvärtom. BA är även det bolaget jag personligen fått allra flest (högst procent) upgrades av ALLA bolag jag flugit med. Men anekdotisk bevisning är ingen bevisning som hjälper någon. Vore väldigt intressant att se en lista men jag tror rent spontant att BA ligger högt och inte lågt. Sedan är det rätt svårt att jämföra CU på olika premisser. Flyger man LHR - JFK med BA vs ARN-EWR med SAS med två olika statusnivåer så är det att jämföra äpplen och päron. Har någon sett en "lista" av något slag på detta?
 

NotRyan

Medlem
Har fått både CU utan att CW är fullt samt OpUP till F på BA.

Ok da:) Jeg skrev jo «nesten aldri» så da hadde du vel flaks. Kunne jo vært noen andre grunner at du fikk CU også. Sa de til deg at dette var en CU eller fikk du bare the «magical beep» i gaten?
Uansett så synes jeg personlig at det er bra at de ikke fyller opp C eller F med mange CU. Flyr man i premium kabin så er det vel ikke alltid det er like morsomt med en full kabin pga mange CU. Da er det bedre noen seter er tomme. Og så er dette også noe som styres veldig bra av revenue management. Er det lett å få CU er det jo færre som kjøper billett i C eller F:)

Just det skulle jag kunna tänka mig beror väldigt mycket på bemötande. Finns det plats så KAN dom uppgradera, och chansen att man blir det då utan att dom måste är oerhört mycket större om man är trevlig och ödmjuk.
 

Simon90

Medlem
Jag blir uppgraderad till SAS Diamond efter gårdagens flygning, har dock inte blivit det på kontot ännu. Lite lustigt så flög jag SAS Go stol 6A, men de hade satt SAS Plus från raden 7 och bakåt igår. När jag hämtade mitt bagage, så var min väska den första att komma ut på bandet. Tror ni att det råkade sig eller ville SAS visa att det blir ännu lite bättre som Diamond istället för Gold?

Nu till min andra fråga, om jag och flickvännen bokar New York SAS Go, är det högre chans att vi blir uppgraderade till SAS Plus än att bli uppgraderad från SAS Plus till business?
 

palmen

Moderator
Jag blir uppgraderad till SAS Diamond efter gårdagens flygning, har dock inte blivit det på kontot ännu.
Du blir uppgraderad när poängen/flighten kommer in.

Nu till min andra fråga, om jag och flickvännen bokar New York SAS Go, är det högre chans att vi blir uppgraderade till SAS Plus än att bli uppgraderad från SAS Plus till business?
Helt omöjligt att svara på då det beror på beläggning. Om du menar att få en courtesy upgrade som EBD är chansen rent teoretiskt ofantligt mycket större med uppgradering till plus än business, men båda kan inträffa, du kan även bli uppgraderad från go till business.
 

Simon90

Medlem
Tack, för svar.

Min första fråga var dock om den lilla "extra" servicen på flighten igår var på grund av att det var flygningen som tog mig till Diamond, gissar dock att det råkade sig bara. Jag har koll på att det tar tid för flygningarna att registreras.
 
Toppen