Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Doctor-X

Medlem
Då jag före Covid-19 använde munskydd dagligen på jobbet i operationssalen samt använde skyddsmask 90 i våras, upplever jag inte vanligt munskydd som speciellt störande (arbetsskada :p ). Tycker dock att det infinner sig en viss känsla som att man är fortfarande på jobbet trots att man är ledig.

I somras när jag var i Frankrike och behövde ta av och på munskyddet i samband med att man låg vid poolen och skulle tex gå till baren/gå på toaletten som jobbigt.
 

Doctor-X

Medlem
Nu är kommande helgens WAW resa avbokad och en voucher begärd. Jag vågade inte köra chicken-race mot SAS och hoppas på inställda flyg med tanke på 3-dagars regeln för att avboka mot voucher.

Var något flyg 737-700? Har en resa till Gdansk i november, samtliga flyg är 737-700 - räknar med att något de 3 legen jag har kommer ställas in :p
 

trekker

Medlem
Nu är kommande helgens WAW resa avbokad och en voucher begärd. Jag vågade inte köra chicken-race mot SAS och hoppas på inställda flyg med tanke på 3-dagars regeln för att avboka mot voucher.
Jag ville egentligen trycka på ogilla knappen men den fanns inte. Jag fick min resa när vi skulle ses cancellerad, kan dock boka om valfri annan dag - avvaktar att boka om eller ta refund ett tag till då det blir som att sitta på en flexbiljett. Börjar bli aningen resesugen nu, men vi är ju på vägt in i lock down igen här i UK och speciellt Manchester så man är väl rökt ett halvår till.
 

Non-stop

Medlem
Pratade med Tallinn idag för att boka en resa med en 2-4-1 voucher som går ut vid årsskiftet. Enligt agenten så har de nyligen fått information om att vouchers som går ut vid årsskiftet kommer förlängas till mars.
 

GOTBound

Medlem
Var något flyg 737-700? Har en resa till Gdansk i november, samtliga flyg är 737-700 - räknar med att något de 3 legen jag har kommer ställas in :p

Nej blandning mellan Airbus och CRJ, samt att alla avgångar låg uppe till försäljning.

Jag ville egentligen trycka på ogilla knappen men den fanns inte. Jag fick min resa när vi skulle ses cancellerad, kan dock boka om valfri annan dag - avvaktar att boka om eller ta refund ett tag till då det blir som att sitta på en flexbiljett. Börjar bli aningen resesugen nu, men vi är ju på vägt in i lock down igen här i UK och speciellt Manchester så man är väl rökt ett halvår till.

Instämmer till fullo, någon gång lagom till midsommar blir nog nästa gång vi ses känns det som just nu.
SAS erbjöd mig att boka om för €60 /biljett och ev. fare difference [SAS VIP Plus]. BA är min mening överlägsna med sin Book with confidence policy.
 

trekker

Medlem
Nej blandning mellan Airbus och CRJ, samt att alla avgångar låg uppe till försäljning.



Instämmer till fullo, någon gång lagom till midsommar blir nog nästa gång vi ses känns det som just nu.
SAS erbjöd mig att boka om för €60 /biljett och ev. fare difference [SAS VIP Plus]. BA är min mening överlägsna med sin Book with confidence policy.
Ja det är fenomenalt att kunna bokavad som helst och få ett "presentkort" på samma summa om man bokar av. Skulle inte boka någonting utan detta då det är för riskabelt just nu.
 

Nahoj

Medlem
Senaste dygnet har det rapporterats om att Irland och Wales kommer införa lockdown på nytt. Så om någon har resa planerad dit, vore det bra att kolla upp detta lite extra.

Irland fr.o.m. midnatt mot onsdag 21/10, och sedan sex veckor framåt.
Coronavirus: Ireland returns to national lockdown to tackle surge in cases | The Independent

Wales fr.o.m. nu på fredag 23/10 med start klockan 18:00, och sedan två veckor framåt.
Wales local lockdown rules as 'sharp, deep, two-week fire break' is announced
 
D

Deleted member 30163

Guest
Något sverige borde ta efter? Tror Ving gjorde något liknande när man började flyga till Grekland en period:

"Storbritannien förbereder för internationellt resande och passagerare kommer från och med tisdagen att kunna göra ett snabbtest för covid-19 på Heathrowflygplatsen innan de lämnar landet, rapporterar The Times.

Enligt tidningen kommer testen att visa resultat efter en timme, och de gör det möjligt för resenärer att slippa karantän i vissa länder.

Inledningsvis ska resenärer på väg till Hongkong och Italien testas. (TT)"​
 
Toppen