Senaste nytt

Champagnetråden

Hej alla mina champagne-husgudar, såg att Viking Line (Kapellskär-Mariehamn) har Charles Heidsieck Blanc des Millenaires 2004 för 1299 SEK, det är väl ett skapligt pris? Är det någon som testat den, kan den mäta sig med 1995, får man lite bang for the buck till detta pris?
 

Per N

Medlem
Hej alla mina champagne-husgudar, såg att Viking Line (Kapellskär-Mariehamn) har Charles Heidsieck Blanc des Millenaires 2004 för 1299 SEK, det är väl ett skapligt pris? Är det någon som testat den, kan den mäta sig med 1995, får man lite bang for the buck till detta pris?
Vi köpte av den på Viking och tyckte den var riktigt bra men har inte testat 1995 så kan inte jämföra. Håller med Remington, köp!
 

Highbury

Medlem
Var det någon fler än mig som högg en Billecart Salomon Cuvee NF 2006 på släppet igår? 995 kr verkar vara ett riktigt bra pris sett mot vad den kostar ute i Europa
 
Hej alla mina champagne-husgudar, såg att Viking Line (Kapellskär-Mariehamn) har Charles Heidsieck Blanc des Millenaires 2004 för 1299 SEK, det är väl ett skapligt pris? Är det någon som testat den, kan den mäta sig med 1995, får man lite bang for the buck till detta pris?
Värt att säga är att även om hemsidan visar flaskan så är de inte alltid så att de har flaskan kvar i lager. Har i 2 år åkt en del båt och handlat på mig rikligt med flaskor och så leds har jag blivit både besviken men också ibland väldigt överraskad när man åkt.

Senaste gången jag åkte var detta en väldigt positiv flaska att hitta ombord. Personalen meddelade att de fått in årgång 2002 på samma artikelnummer som årgång 2000. Detta resulterade i detta extremt låga priset för en Dom Perignon P2 2002 flaska. Köpte samtliga 6st som fanns!
Dom perignon P2 2002.jpg
 

MTheC

Medlem
Kul besök på en relativt ny vinbar på söder igår bjöd på ganska bra biodynamisk champagne från Charles Dufour, release 8, kallad Stilleben, av hans Bulles de comptoir. Lite ovanligare blend där Pinot blanc får vara med chardonnay och Pinot noir. Ganska få men fina bubblor, fyllig med inslag av honung och ek men trevlig mineralitet gav bra balans. Kommer nog köpa några flaskor då den verkar gå att köpa för €35-40 och för det priset är den bra.
IMG_20201110_173747.jpg
 

JohanLG

Medlem
Hej alla mina champagne-husgudar, såg att Viking Line (Kapellskär-Mariehamn) har Charles Heidsieck Blanc des Millenaires 2004 för 1299 SEK, det är väl ett skapligt pris? Är det någon som testat den, kan den mäta sig med 1995, får man lite bang for the buck till detta pris?
04 har väldigt fin potential den är helt klart bättre än 06 som precis släpptes. 04 behöver mer tid att mogna än 06. Priset e bra! riktigt bra!

95 har ju nästan nått ikonisk status. Kul story är att källarmästaren drog en fuling och producerade så mycket han bara kunde trots att chefen sa "gör så lite som möjligt". Därför har man kunnat plocka upp 95:an ganska enkelt fram tills kanske 2 år sen.
 
Toppen