Senaste nytt

Champagnetråden

Bollinger lanserar en ny champagne! Bollinger PN. Ska bli spännande att prova!
Skärmavbild 2020-07-07 kl. 20.11.44.png


New cuvée Bollinger PN
 

MTheC

Medlem
Ser fram emot att testa den, blev väldigt sugen när jag läste Richard Juhlins kommentarer kring den. Han jämförde den med Vielles Vignes Francaises, får hoppas att han bara tänkte smakmässigt och inte prismässigt :)
Läste precis hans kommentar om den jag med. Låter väldigt, väldigt lovande! Vad kan vi förvänta oss för pris tro? Under eller liknande som LGA?
 

MTheC

Medlem
Läste precis hans kommentar om den jag med. Låter väldigt, väldigt lovande! Vad kan vi förvänta oss för pris tro? Under eller liknande som LGA?
Hittade nu följande citat från Bollingers GM Armand de Belenet
“The objective was to be really ambitious about this wine and to have a global distribution. It is not a limited edition, there is at least as much volume as our Grande Année. It is going to be available. The price will be in between Special Cuvée and La Grande Année. The idea is to be accessible –the starting point was that we have a wine that is affordable and accessible.”
 
Hittade nu följande citat från Bollingers GM Armand de Belenet
“The objective was to be really ambitious about this wine and to have a global distribution. It is not a limited edition, there is at least as much volume as our Grande Année. It is going to be available. The price will be in between Special Cuvée and La Grande Année. The idea is to be accessible –the starting point was that we have a wine that is affordable and accessible.”
Runt 1000-lappen då :) (Var som sagt inte många år sedan man kunde köpa LGA för 849kr på Systemet)
 
Toppen