Business/First awards - när finns bäst tillgänglighet till USA på star alliance bolag ?

En tråd i 'Flybilletter' startet av obs, 21 Oktober 2017.

1. obs

obs Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Tjena!

Jag hoppas att detta är rätt tråd för detta ämne men annars får en mod gärna flytta mitt inlägg.

Jag har nyligen fått en 2-4-1 voucher från Amex och siktar på att boka en Business eller First class resa till USA för en kompis och jag. Men då funderar jag på vilka perioder som har bäst tillgänglighet på Business/First class awards på Star Alliance bolag.

Någon som kan ge tips? Det kan förstås variera men jag tänker att det nog finns vissa perioder med bättre tillgänglighet.

2. MrDollar

MrDollar Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Till USA brukar Lufthansa ha en del award platser över sommaren i F.

obs liker dette.
  3. fcx

fcx Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Business brukar finnas en hel del i januari/februari.

obs liker dette.
  4. Canadien

Canadien Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Swiss har ofta gott om platser i Business. Sök på united.se

5. mha321

mha321 Medlem

Jag tror mer på united.com :)

Men i övrigt håller jag med, Swiss är definitivt en av de bästa på transatlantisk business-tillgång. Det blir ju ingen First med Eurobonus-poäng, men Business är inte så dumt det heller.

Jakob Österberg, obs og Canadien liker dette.
  6. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Och kanske lika bra att nämna att man ska söka efter saver-biljetter hos United.
    SAS släpper sina biljetter cirka 330 dagar innan, så vill du åka med SAS så fungerar det nästan året runt, undantaget jul/nyår om jag minns rätt.

obs liker dette.
  7. obs

obs Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Tack för tips allihopa.

Jag har kollat lite på sommaren 2018 på Uniteds hemsida men det verkar inte finnas himla mycket ute just nu (kollade både New York och Los Angeles). Kan det ev. komma senare?
    Jag har dock set Swiss som en möjlighet så jag kanske ska boka det och sen ev. boka om till annat om det dyker upp någonting vettigare. SAS hade varit bra men där måste man väl nästan sitta med fingrarna på bokningsknappen precis 330 dagar innan avfärd, åtminstone om man vill åka i biz Så det blir nog bokning med ett annat Star Alliance bolag.

8. jsn

jsn Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Har för mig jag läst att Lufthansa släpper sina business 3 månader innan avresa. F släpper de vanligtvis 14 dagar innan resa.
    Tipset är att hittar du någonting tillräckligt bra så boka det och boka sedan om om/när det kommer bättre alternativ.

obs liker dette.
  9. obs

obs Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Och ombokning gör man helt enkelt genom att ringa Tallinn och ändra bokningen (om det är en Amex 2-4-1 bokning)?

10. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Japp. Kostar 150 kr per ändringstillfälle och passagerare

obs liker dette.

Del denne siden

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer om hva som skjer på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bli medlem nå!