Senaste nytt

British Airways presenterar Club Suite, nya business class kabinen

johannesa

Medlem
Hmm, kluven till detta. Efter ryktena om en helt ny modell känns det här lite mäh. Visserligen skönt med en dörr att kunna stänga om sig vilket borde leda till en privatare känsla när man ska sova. Men å andra sidan en i övrigt numera ganska standard modell med trångt för fötterna. Jag är en av dem som gillar de nuvarande Club World stolarna och hade hoppats på att den nya generationen skulle bygga vidare på det unika upplägget och fokusera på att lösa några av kinksen. Men man valde istället mer av en standardlösning med fötterna in under sätet framför vilket jag inte brukar gilla.
 

freno

Medlem
Håller med, hade gärna sett en annan lösning i mitten då vi ofta åker två, med vår lilla grabb. Sen lär det ju ta åratal innan hela flottan fått nya stolar
 

Alf

Medlem
Jag tycker det ser bra ut. Allt blir till det bättre än dagens business som känns trång och obekväm. Fyra i mittraden på de flesta widebody gillar jag inte. Dessutom måste man som det är nu kliva över någons ben när stolen är i liggläge.
 

Voyageur

Medlem
Snyggt! Ett av de sleakaste och snyggare valen av material i C kabiner idag för min del. Känns modernt och klassiskt samtidigt. Stolsdynan ser vid första anblicken sofistikerad och bekväm ut. Det här ett rejält kliv framåt för BA som idag sitter kvar i en C produkt anno tidigt 2000- tal. Visserligen är detta inte revolutionerande utanför BA själva, då de flesta har herringbone 1+2+1 redan. Men materialvalen gör sitt här. Precis som SAS som valt ett modernt men tidlöst mönster med blandning av mjuka färger och trä.

Om BA fixar till den mjuka produkten också, kanske man en vacker dag kan komma tillbaka till sitt svunna royalistiska märke.

Frågan är, vem vill betala och åka BA First efter introduktionen av dessa slutna kabiner? Förutom för poäng då
 

LarsCph

Medlem
Det ser fint ud syntes jeg - i modsætning til den nuværende som virkelig ikke imponerer, slet ikke hvis man skal sove undervejs.
 

Canadien

Medlem
Det ser riktigt trångt ut för benen när man ser stolen fällas i första videon, är det samma pitch mellan raderna som övriga fiskbenskabiner har på andra bolag, eller har de klämt in några extra rader?
 

Linda79

Medlem
Håller med, hade gärna sett en annan lösning i mitten då vi ofta åker två, med vår lilla grabb. Sen lär det ju ta åratal innan hela flottan fått nya stolar

Håller med dig! Vi flyger en del med vår tvååring dom har eget säte men behöver hjälp med mat, att somna, byta kanal etc. Känns som man kommer långt ifrån varandra!
 

palmen

Moderator
Håller med dig! Vi flyger en del med vår tvååring dom har eget säte men behöver hjälp med mat, att somna, byta kanal etc. Känns som man kommer långt ifrån varandra!
Jag tror inte att man tittar så mycket på vilka behov små barn har i businesskabinen då de är en minoritet utav alla resenärer.
Ofta är det just avskildhet som efterfrågas och inte att sitta nära någon annan.

Alla stolar har ju sina för och nackdelar, tycker själv det är lite tråkigt att åka SAS Business med någon då man får en avdelare emellan sig. Kommer nog oavsett vad vara svårt att få en produkt som är "bra" för alla typer av resenärer.
 
Ser ut som samma typ av stolar som Air Canada har i sin Deamliner som jag flög för något år sen.
Tycker dom verkar lite coola, som minisviter :)
 
Toppen