Senaste nytt

British Airways avvecklar 747 i sviterna av covid-19

DrGold

Medlem
Efter att ha flugit med 747 sedan 1971 bekräftar nu BA i ett internt uttalande att modellen kommer att avvecklas i förtid:

“Their early retirement would be accelerated over the coming months, and we would not expect any more commercial flights to be flown”.

Vill man åka med the Queen of the skies framöver blir möjligheterna färre och färre...

British Airways confirms retirement of Boeing 747 - Airway
 

Homer

Medlem
Sorgligt, ett av tidens vackraste flygplan håller på att försvinna. Visst, det är tidens gång och det kommer alltid något nytt. Så ni som inte åkt med luftens drottning, gör det innan den är borta.

En uppfriskande tur i ekonomi med mittsätesplats på en 10+ timmars flygning?

Finns fortfarande många kvar, bl.a har Lufthansa 19st 747-8I som inte lär försvinna i första taget
These are the last Boeing 747s you can fly in the world
 

Alf

Medlem
En uppfriskande tur i ekonomi med mittsätesplats på en 10+ timmars flygning?

Det är också en upplevelse man aldrig glömmer. Jag hamnade för länge sedan i mittstolen, i mittraden som var fem stolar i bredd. Det var långa och trånga timmar till LAX i KLM 747:a. Då lovade jag mig själv att aldrig mer sätta mej i ekonomiklass på en långresa, vare sig i tjänsten eller privat. Det löftet har jag hållit resten av livet.
 

GOTBound

Medlem
Jag har bokning i World Traveller+ över nyår till MIA som idagsläget är schemalagd med B747-400 fram och tillbaka över Atlanten.

a.) Det skall bli intressant vad för flygplan BA sätter in istället det blir och om det även medför ändrade avgångar etc.
b.) Det är minst lika intressant, om inte intressantare om resan blir av överhuvudtaget map. rådande Covid-19 situation och hur den utvecklar sig.

EK
 

Fredde18

Medlem
Jag som inte provat drottningen hoppas på en tur i LH 747-8. Har en förhoppning om att hitta 4 award till USA (kanske år 2021) innan den försvinner, och få sitta på övervåningen!
 

igelkotten

Medlem
Hade en Club World bokad BOS-LHR med 747 i april, som tyvärr fick ställas in pga Covid. Bokade C just för att flyga i den klassen på 747. Tråkigt att den nu inte kan bli av längre.
 
Toppen