Senaste nytt

Bra restaurang med härlig utsikt i Stockholm

Bra mat och utsikt är ju dessvärre sällan förenliga med varandra. Nåväl, här några ytterligare tips.

Tak – Ett ställe. Fyra mötesplatser. För alla tillfällen. Tak är en plats olik någon annan. Upplevelser som överraskar, förväntningar som överträffas. Lekfullt och flärdfullt, enkelt och komplext. En jordnära stämning och himmelsvid utsikt. Välkommen upp på Stockholms tak. (om vädret tillåter, välj terrassen - fascinerande utsikt).

Oaxen | Välkommen till Oaxen Krog & Slip (för direkt vattenläge).

Middag på världens bästa museirestaurang | Fotografiska i Stockholm (också det med direkt vattenläge).

Terrassen - DramatenRestaurangerna - Restauranger Dramaten, Frippe och Pauli (alltför bortglömd).

Fjäderholmarnaskrog (som det tipsades om även i den andra tråden, det tar ju bara en kvart-tjugo minuter ut).

Skulle sagt Tvillingarnas (heter väl Strandpaviljongen nu för tiden) men matmässigt är det ju inte mkt att hurra för.
Terassen är stängd under 2019 pga renovering..
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag tyckte det roligaste med Gondolen när jag var där i vintras var inredningen, kändes urnostalgisk/mycket gammal för att vara en restaurang i Sverige. Typ tysk pub från 50-talet om man gillar sånt. Därefter utsikten. Sist maten. Jag är verkligen ingen finsmakare som många här, men det var verkligen bara "okej". Hade aldrig gissat på ett dyrt ställe i ett blindtest...
 

adhoc76

Medlem
Om jag vill äta riktigt bra mat så håller jag mig på gatunivå för att vara ärlig. Nu verkade dock utsikten vara avgörande. Står ”härlig” utsikt iofs så kanske inte behöver vara uppe på tak/höjd?
 

Janne V

Medlem
Nobis Blique har en bra restaurang på taket på ena delen som heter Arc
Koreansk BBQ + skandinaviska skaldjur.
Bra mat och service när jag var där.
En lite ny vy av Stockholm från denna del av stan.
 
Grand Hotel med utsikt mot Slottet?

Annars en drink eller liknande på Lydmar Hotel eller Grands ute del ger en likande vy.

Vill man ha mindre fancy är Af chapman ett ganska läckert ställe att sitta ute på (mer öl/vin) direkt på vattnet.

Urban Deli om man gillar tak.

Gondolen och fotografiska är trots allt ganska bra tips.

Ett sista, champangeterassen på Södra Teatern är inte heller dum.
 
Toppen