Senaste nytt

Bröllopsresa, vart ska man åka?

4fun

Medlem
Ingen som har flera förslag på lyxiga hotell (gärna med egen pol) i Filippinerna, Malaysia och Indonesien ?

Mvh
4fun
 
Jag var där i oktober och bodde på Shangrila boracay - underbart hotell med fantastisk service
De har tree top villas som såg jättehärliga ut med egen jacuzzi på trädäcket.
 

4fun

Medlem
Det såg riktigt bra ut, men fortfarande långt över min budget.
Att hyra ett sådant rum för 6000 SEK per natt tycker jag är lite saftig
 

Palazzi

Medlem
Det närmsta du kommer i avskildhet o exklusivitet, i Europa, tycker jag är Pantelleria (italiensk ö söder om Malta).
Bostadsort för flera italienska celebriteter, bl.a. Armani.
Över 2h rakt söderut, med mellanlanding i Norra Italien. Rom funkar också väl :)

DAMMUSI FOR RENT | Choose your ideal dammuso ... the journey begins here!

Några sökord: Pantelleria, Dammuso, Cibo pantelleria, Lago Specchio di venere o pantelleria vino.

Era datum är i slutet av semsterperioden, men flyger går fortsatt från norra Italien. Om jag hade åkt på bröllopsresa hade jag kanske kombinerat Venedig (väl klyschigt?) o vidare med Volotea.
En T/R från Sverige kräver separata bokningar, men skulle gissa på 3-4k/pers (kanske mindre).
En lyxdammuso för mellan 1-2k/natt. Då har ni pool.

Temperaturen under dagarna är denna period 25-30C o öns termal - sjö (Specchio di venere ) håller 40C 365d/år.

Det blir en unik resa o kort flygtid. Kolla iaf på länken :)


Ha så trevligt, vartåt det än bär :)
 

4fun

Medlem
Tjena!

Tack för mycket bra förslag. Verkar som ett riktigt bra alternativ.

Jag vill gärna åka utanför Europa, gärna till Sydostasien. Hitta ett hotell, helst med egen privat pol, för ca 2000 SEK per natt.

Mvh
4fun
 

blobloblo

Medlem
2 tips gällande Indonesien:

För den bekväme äventyraren:
Alila Ubud En av världens spektakuläraste pooler. Större, men ändå inte mass turism fastän det är Bali.

Garanterat backpackerfritt
.

Hotellet ser fantastiskt ut..kikat en del sedan jag läste ditt tips. Hur är service och mat på stället? Pris på restaurangen? (förmodar att du äter där då det ligger lite avsides)
 

LarsCph

Medlem
Ingen som har flera förslag på lyxiga hotell (gärna med egen pol) i Filippinerna, Malaysia och Indonesien ?

Skal det være hotel? Eventuelt kan i overveje en privat villa på Bali - det er nok opnåeligt inden for dit budget og der indgår privat pool og have, og du kan finde steder lige ud til stranden. Vi har boet et par steder på nord-Bali. Der er staff som kan hjælpe med indkøb og mad.
 

DHXSTHLM

Medlem
Hotellet ser fantastiskt ut..kikat en del sedan jag läste ditt tips. Hur är service och mat på stället? Pris på restaurangen? (förmodar att du äter där då det ligger lite avsides)

Maten var väldigt bra, tänk dig en buffé med allt möjligt (men även a la carte finns) och gillad spädgris m.m... servicen var lite som väntat, dvs fullgod med absolut inte over the top eller in your face. Det är det kringliggande som är det härliga, hyr en cykel och cykla ut bland byarna, klockrent!
 

mebbstar

Medlem
Jag och frugan (to be) funderar också på en bröllopsresa i nov-dec 2017 eller jan-mar 2018. Vi funderar också på Indonesien, Malaysia-området. Har en 2-4-1 Amex värdekod och 90k i bonus poäng. Kommer vi någonstans med dessa och isåfall var?
 

blobloblo

Medlem
Jag och frugan (to be) funderar också på en bröllopsresa i nov-dec 2017 eller jan-mar 2018. Vi funderar också på Indonesien, Malaysia-området. Har en 2-4-1 Amex värdekod och 90k i bonus poäng. Kommer vi någonstans med dessa och isåfall var?
Jag hade försökt att få ihop 10k poäng till och bokat en resa med SAS business till typ Hong Kong. Därifrån kan ni ta er en avstickare till sydostasien för cash. Relativt billigt att flyga i asien.
 
Toppen