Senaste nytt

Bli värvad trots jag är tidigare Amex medlem?? Regler?

MrRob

Medlem
Nej det gör de inte. Men du kan inte bli värvad utan att det händer.

Vill du nedgraderar/uppgradera ditt kort behöver du inte ringa in - du röster det på 2 minuter genom att använda denna länken: Uppgradera ditt Amex kort idag – American Express

Fast Karlssonskan påstår att det hände henne i våras när hon nedgraderade och det får jag ju lita på att det stämmer.. varför skulle hon ljuga om en sån sak? :)
 

Tonton

Medlem
Fast Karlssonskan påstår att det hände henne i våras när hon nedgraderade och det får jag ju lita på att det stämmer.. varför skulle hon ljuga om en sån sak? :)

Jag kan bara tala för mig själv - använt den funktionen 6 gånger nu (ifall jag lyckas räkna rätt) och det har aldrig varit några problem. På några minuter ändras kortet i systemet och sedan cirka 2-3 dagar senare kommer det nya kortet på posten. Aldrig någon kreditupplysning. Dock så kan jag ju då inte bli värvad.

Ren gissning, men jag antar att @Karlssonskan inte använde sig av uppgraderings funktionen online?
 
Jag kan bara tala för mig själv - använt den funktionen 6 gånger nu (ifall jag lyckas räkna rätt) och det har aldrig varit några problem. På några minuter ändras kortet i systemet och sedan cirka 2-3 dagar senare kommer det nya kortet på posten. Aldrig någon kreditupplysning. Dock så kan jag ju då inte bli värvad.

Ren gissning, men jag antar att @Karlssonskan inte använde sig av uppgraderings funktionen online?
Nej det gjorde hon iof inte. Jag bytte ner mig vid ngn kampanj.
 

Intheair

Medlem
Jag kan bara tala för mig själv - använt den funktionen 6 gånger nu (ifall jag lyckas räkna rätt) och det har aldrig varit några problem. På några minuter ändras kortet i systemet och sedan cirka 2-3 dagar senare kommer det nya kortet på posten. Aldrig någon kreditupplysning. Dock så kan jag ju då inte bli värvad.

Ren gissning, men jag antar att @Karlssonskan inte använde sig av uppgraderings funktionen online?

@Tonton en fråga, har du någonsin bytt från en SAS produkt till ett vanligt AMEX via nätet utan att de gjort en ny kreditprövning? Enligt supporten blev det en ny kreditprövning om man bytte däremellan dvs. mellan ett av deras "egna" kort och ett "samarbetskort". Är sugen på att byta ut mitt Premium mot ett Gold.
 

Valley

Medlem
Vid "uppgarderingen" följer poängen med över? Och vad är detta som försvinner som skall gälla Guld-medlemmar. Visste inte ens om att jag hade något sådant på kortet. Vilka hotell eller hotellkedjor skulle detta gälla för?
Förmåner du förlorar
  • Hotelluppgraderingar och vouchers på utvalda hotell
 

Johans00

Medlem
Hade tänkt byta ner mig från Elite till Premium med onlinefunktionen. Är det helt 100 att jag får poängen jag tjänat in under den här månaden eller bör jag vänta tills efter autosweep?
 

AndersSt

Medlem
Jag har också för avsikt att gå från Amex Elite till Premium. Om jag har förstått det rätt skulle jag då alltså, rent hypotetiskt, kunna låta mig värvas till Premium? Jag har redan tjänat in en voucher i år plus en från förra året och kommer knappast att behöva en till så den överskjutande spenden bryr jag mig inte om, utgår ifrån att redan intjänad och levererad voucher fortfarande gäller?

Är det då bäst att säga upp nuvarande Amex först?
 

Judas kiss

Medlem
Körde en värvning till SAS amex elite dec2018(poängbonus) och joinade sedan också Amex premium på en extra poäng kampanj juni/juli 2019 och fick en extra bonus där. Sa upp båda korten sen Januari 2020. Sugen på att hoppa på Amex igen för trigga ny voucher finns det någon möjlighet att få en extra poängbonus i detta läge?

Tack på förhand.
 

Samosaguas

Medlem
Körde en värvning till SAS amex elite dec2018(poängbonus) och joinade sedan också Amex premium på en extra poäng kampanj juni/juli 2019 och fick en extra bonus där. Sa upp båda korten sen Januari 2020. Sugen på att hoppa på Amex igen för trigga ny voucher finns det någon möjlighet att få en extra poängbonus i detta läge?

Tack på förhand.
Det är bara att bli värvad till kortet. Inte några problem att få bonusen om du inte haft kortet på ett år. Kolla tråden för värvare här på BC om du inte har någon bestämd värvare.
 
Toppen