Senaste nytt

Billhop & Betalo - Rapportera era avgifter (%) och volym

Då intresset verkar vara stort för att använda sig av Billhop & Betalo vore det intressant att veta vad medlemmar har för avgift (%) och volym.

För egen del ska jag precis börja använda mig av tjänsterna och beräknar att ligga på ungefär 100 000kr/månad.

Billhop=

Amex 2,5%
MC 2,1%

Betalo=

Amex 2,5%
MC 1,9
 

bachelor

Medlem
Är inte avgiften samma för alla alltid? Går den att förhandla sig till lägre avgift med större volym eller vad menas?
 

andersson.j

Medlem
Så här lät det när jag mailade Billhop i början av 2019. Jag nämnde inga volymer utan påpekade bara att Betalo låg på 1.9%:
Billhop skrev:
Vi kan gärna fixa 1,9% på alla betalningar med Visa och MasterCard. Tyvärr kan vi inte sänka avgiften på AmEx eftersom vi har själva högre avgift än den vi erbjuder kunderna i Sverige just nu.
 

Bankiren

Medlem
Jag har 2% hos Billhop och har haft det sedan 2017 när jag frågade dem om en lägre avgift inför ett bilköp.
 
Från och med den 16 mars 2020 kommer vi att uppdatera våra priser för att skicka pengar utomlands med Betalo.

Visa och Mastercard 1,9%
Nordea-kort 0,7%
OKQ8-kort 1,0%

American Express går ej att använda för att skicka pengar utomlands

Prisändringen är en följd av ökade kostnader för utlandsbetalningar. Precis som tidigare tar vi inte ut valutapåslag på överföringar till utländska valutor.

0dae1f2a2edfa13a3dbfb53bb8379182.jpg
 
Toppen