Betyder det att du fick ersättning från både LF, AMEX och SAS?
Nej. Jag har däremot begärt ersättning från alla i följande ordning:
1.
Länsförsäkringar - Snabbt samtal och 2000kr i Schablonbelopp in på kontot (se inlägg #11)
Sedan, I princip samtidigt:
2.
SAS - skickade in via formuläret på hemsidan samt bifogade mina kvitton.
3.
Amex - skickade in via formuläret på Amex hemsida. Uppgav här att jag också har ansökt om ersättning från LF samt SAS. Inväntar fortfarande svar från Amex.
Förväntar mig ingen ersättning från Amex, men ska bli intressant att se vad de svarar. Har ju skrivit i min ansökan att jag har sökt ersättning från annat håll.
Jag blir såklart nyfiken på vart bagaget hade varit och vart/hur du fick tag på det.
Det fastnade initialt i London när jag skulle flyga LHR-ARN. Sedan åkte jag ju tillbaka till London dagen efter, och bagaget var då kvar någonstans på LHR. Bagaget fick dock flyga LHR-ARN-LHR innan det kördes ut till mitt hotell i London.
Se nedan mail om hanteringen av bagaget
Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers skrev:
Dear Sir
I used our contact person and it seems like they located your bag in LHR.
They confirmed the entire Terminal 2 baggage system went down 27JUL with several thousand bags left behind at LHR.
They are being processed as quickly as we can however due to full flights we have to give a quota as to how many rush bags we can fit on each flight.
They will send your bag now to ARN with flight SK532/30JUL.
I know you are in London now, but in this chaos at LHR I would be afraid to try to stop this process, we can make more confusion to them.