Senaste nytt

Bästa rutt+bolag Arlanda - Sydney

D

Deleted member 30163

Guest
Finns det några som helst indikationer på att Australien lättar på sina inreserestriktioner?
Det är ju stenhårt just nu och inte ens lätt för deras egna medborgare att resa över gränsen.
ingen doktorshatt men nej det tror inte jag.. Qantas har ju inte räknat med någon trafik förrän 2022 om jag inte minns fel, det var efter vi hade vaccin-kandidater men före något var godkänt.

Man har ju också uttalat sig om krav på vaccination för inresandet, dock från samma flygbolag och inget uttalande från myndigheter vad jag vet.

AU är ju medvetna om att de inte kan stoppa viruset om det kommer in, sålänge de äldre inte är vaccinerade kommer nog inte några gränser öppnas. Och just nu är dom ju inte helt "all in" på vaccin heller.

Jag har velat boka en resa i höst, men ännu har jag inte vågat göra ens en bokning
 

Piffsan

Medlem
Har flugit både Singapore Airlines och Qatar till OZ i eco.class (betalandes). Om man ser strikt ekonomiskt och ingen hänsyn tagen till poängsamlande på *A kan jag rekommendera Qatar - även om de är OneWorld. o_O Dels är de generellt billigare än SQ och har därtill frekvent återkommande kampanjer samt har direktflyg (alt via Helsinki) till Qatar och sedan direkt till OZ. Dvs. fort och smidigt. Qatar är på top 3 för bästa barnmaten + barnaktiviteter samt helt ok benutrymme för oss vuxna. Och ja just det... 32kg bagage allowance i eco som vi utnyttjade till fullo på hemresan från OZ... :eek:

SQ är ju fantastiska de med, men oftast några tusenlappar dyrare. SQ har också en schysst stopover deal som kan vägas in när ni bestämmer flygbolag.

Tips är köpa open jaw och köpa domestik flygbiljett via flightcentre.au.com (australiensisk resebyrå m bra priser) De kan även schyssta deals på holiday trips (hotell + flyg t/r)

NOTE - allt ovanstående gäller så klart när man väl kan börja flyga igen och både OZ + NZ har väl bland de striktaste riktlinjerna för inresa...:(
 
Toppen