Senaste nytt

Bästa flygbolag i economy mellan Kuala Lumpur och Singapore?

Hittade ingen liknande tråd...

Nu ni asienexperter får ni vädra era åsikter (ser mig själv mest som Sydamerikafreak). Mellan dessa två städer finns det ju ett stort utbud av avgångar varje dag med massa olika bolag:
- Scoot (100-200 kr)
- Jetstar (100-200 kr)
- Airasia (200-300 kr)
- Malsysian (300-400 kr)
- Malindo (700 kr)
- Silkair (700 kr)
- Singapore Airlines (700 kr och uppåt)

(Priser enligt Google flights random datum.)

Vilket bolag anser ni vara bästa valet för en timme i luften i economy? Reser lätt utan incheckat bagage men vill gärna kunna välja ett fönstersäte i förväg.

Tack!
 
Hittade ingen liknande tråd...

Nu ni asienexperter får ni vädra era åsikter (ser mig själv mest som Sydamerikafreak). Mellan dessa två städer finns det ju ett stort utbud av avgångar varje dag med massa olika bolag:
- Scoot (100-200 kr)
- Jetstar (100-200 kr)
- Airasia (200-300 kr)
- Malsysian (300-400 kr)
- Malindo (700 kr)
- Silkair (700 kr)
- Singapore Airlines (700 kr och uppåt)

(Priser enligt Google flights random datum.)

Vilket bolag anser ni vara bästa valet för en timme i luften i economy? Reser lätt utan incheckat bagage men vill gärna kunna välja ett fönstersäte i förväg.

Tack!

Jag stod inför samma fråga häromdagen. Valde Scoot. Ska bli spännande! :)
 

FFS

Medlem
Vi flög Singapore - Langkawi med Scoot samt Langkawi - Kuala Lumpur med Malaysian i somras.
Scoot var snäppet bättre med fräschare plan.
 

Abbs

Medlem
Intressant. Tips på bussbolag?
Min favorit är Aeroline. Det går smort så länge man inte åker på en söndag(då de flesta gästarbetare tar sig tillbaka till SG). I sådana fall brukar jag ta buss KL-JB, bo på DoubleTree för en bråkdel av vad hotell kostar i SG med för mig garanterad svitupgrade. Sen tar jag tåget JB-SG som tar 5min på morgonen och kostar 5 MYR typ. Sedan Grab eller MRT från Woodlands beroende på vart i Singapore jag ska.
 
Min favorit är Aeroline. Det går smort så länge man inte åker på en söndag(då de flesta gästarbetare tar sig tillbaka till SG). I sådana fall brukar jag ta buss KL-JB, bo på DoubleTree för en bråkdel av vad hotell kostar i SG med för mig garanterad svitupgrade. Sen tar jag tåget JB-SG som tar 5min på morgonen och kostar 5 MYR typ. Sedan Grab eller MRT från Woodlands beroende på vart i Singapore jag ska.
Funkar säkert bra om man bara ska till innerstan och inte flyga vidare från KUL/SIN.
 
Toppen