Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Matore

Medlem
Hur tillförlitligt är Awardfares egentligen? Framför allt på SQ. Det finns massa businesstolar ZRH-SIN, exempelvis 1,2, 7,8 juli 2020 bokningsbart på *A-sajten, men de visas inte @pqvst? Och då verkar inte F-tillgänglighet heller fungera? Snålar man med gratisversionen kan man kanske inte säga nåt men om man pröjsar vill man ju att det funkar.
 

pqvst

Medlem
Hur tillförlitligt är Awardfares egentligen? Framför allt på SQ. Det finns massa businesstolar ZRH-SIN, exempelvis 1,2, 7,8 juli 2020 bokningsbart på *A-sajten, men de visas inte @pqvst? Och då verkar inte F-tillgänglighet heller fungera? Snålar man med gratisversionen kan man kanske inte säga nåt men om man pröjsar vill man ju att det funkar.

Allt som du kan se på *A-sajten (om du menar SAS egen *A sök) går att se på AwardFares. Tillgängligheten du nämner går att söka fram med ett betalkonto (gratiskonto kan bara se ett par månader fram).

Något verkar lite skumt med SQ F dock o_O jag ska undersöka det.
upload_2019-8-15_20-8-52.png
 

Canadien

Medlem
Tänk på att awardfares mest är ett "cacheverktyg" d v s den visar vad andra sökt fram genom att klicka på de små förstoringsglasen. Skriver jag in Europe->NorthAmerica och kikar på nästa vecka så visas inte allt som finns tillgängligt. Om ingen sökt på t ex CPH-YUL specifikt tidigare, och fått resultat så syns de inte. Jag ser alltså bara cachade resultat från specifika sökningar gjorda av andra användare. Möjligen att vissa stora rutter automatuppdareras emellanåt av awardfares, men det mesta datat känns användargenererat.

Jag ser awardfares mest som ett komplement till Uniteds sökmotor och SAS men väl värt pengarna om man bokar ett par-fem Awards om året.
 

pqvst

Medlem
Tänk på att awardfares mest är ett "cacheverktyg" d v s den visar vad andra sökt fram genom att klicka på de små förstoringsglasen. Skriver jag in Europe->NorthAmerica och kikar på nästa vecka så visas inte allt som finns tillgängligt. Om ingen sökt på t ex CPH-YUL specifikt tidigare, och fått resultat så syns de inte. Jag ser alltså bara cachade resultat från specifika sökningar gjorda av andra användare. Möjligen att vissa stora rutter automatuppdareras emellanåt av awardfares, men det mesta datat känns användargenererat.

Jag ser awardfares mest som ett komplement till Uniteds sökmotor och SAS men väl värt pengarna om man bokar ett par-fem Awards om året.

Mja. Det stämmer inte helt.
  • Om man gör en "specifik sökning" med flygplatskoder (max 6 flygplatser i en sökning) och anger ett datum eller klickar förstoringsglaset så hämtas färsk data med max 1 timmes cachning med guldkonto och i realtid med diamondkonto.
upload_2019-8-15_20-35-57.png

  • Om man gör en "bred sökning" med länder/zoner/kontinent så visas endast cachade resultat som sökes automatiskt (30-90 dagar fram på 400+ rutter) eller som du själv eller andra användare sökt fram.
upload_2019-8-15_20-36-20.png

Drömmen hade ju varit att kunna visa färsk data på alla rutter vid breda sökningar, men det har vi ingen bra lösning på än...
 

Canadien

Medlem
Tack för info!

En förbättring vore om ni tog tillvara på segmentresultaten ni får från t ex United.
Söker jag business FRA-YYZ på tisdag 20 Aug så borde ni ta vara på att Uniteds motor returnerar business på AMS-YYZ med AC så att andra användare får upp det benet om de gör en bred sökning Europa-Nordamerika.
 
Jag provade att skaffa Diamond för en liten stund sedan, men antingen är jag korkad eller så fungerar inte tjänsten så som jag tänkte.
Om jag t ex söker på Europe-Oceania med alla klasser kommer det inte upp en enda flight, oavsett hur långt fram i tiden jag går?
 

Canadien

Medlem
Jag provade att skaffa Diamond för en liten stund sedan, men antingen är jag korkad eller så fungerar inte tjänsten så som jag tänkte.
Om jag t ex söker på Europe-Oceania med alla klasser kommer det inte upp en enda flight, oavsett hur långt fram i tiden jag går?
Med "bred sökning" så visas bara resultat som andra användare sökt fram. Om du söker specifik rutt, t ex FRA-BKK så dyker det upp små förstoringsglas du kan klicka på för att söka just den dagen. Sedan går det inga direktflighter mellan Europa och Oceanien så där kommer du alltid kamma noll.
 
Med "bred sökning" så visas bara resultat som andra användare sökt fram. Om du söker specifik rutt, t ex FRA-BKK så dyker det upp små förstoringsglas du kan klicka på för att söka just den dagen. Sedan går det inga direktflighter mellan Europa och Oceanien så där kommer du alltid kamma noll.

Hur kommer det sig då att när jag t ex söker GOT-BOG med vissa datum och klickar på förstoringsglasen så finns det inga resor, fast än att det finns på SAS och United?
 
Toppen