Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Mediana

Medlem
Även en garanterad uppgradering kommer tyvärr utan garantier, det gäller att alla i kedjan har tillgång till samma information och tolkar allt på samma sätt. Är det ett måste så boka den klass du behöver.

Förvisso, men har ingen lust att betala nästan 2500kr extra för att gå upp till mellanklass om jag inte måste.
 

Joje_66

Medlem
Tänkte bara ge en liten uppdatering angående vår hyra på Malta där det debiterades €25 för sen upphämtning.

Två månader efter reklamation har de fortfarande inte svarat så jag ringde dem. Svaret var att upphämtning 20.00-08.00 har en obligatorisk avgift.
Inga argument alls bet om att det stod vid bokning att alla obligatoriska avgifter ingick, att de vet tiden och avgiften, varför då inte berätta om den. Inga som helst notiser om att lokala obligatoriska avgifter kan till komma o.s.v o.s.v..... Det var helt omöjligt för dem att betala tillbaka någonting inga andra förslag kom heller, kanske lite rabatt på kommande hyra eller liknande kunde ges, koster dem i princip ingenting.....

Först efter att jag drog argumentet att 250:- är ganska lite pengar för att förlora en kund och att jag kommer sluta göra reklam för dem så veknade och det gick plötsligt att betala tillbaka som goodwill.

Påtalade också att man enligt mejlet man fick som bekräftelse på reklamationen inte behövde betala förrän de lämnat besked men att de ändå drog pengarna direkt. "Ja så är det, kortbetalning dras ändå direkt, bara om man betalar via faktura kan man vänta". Visste inte ens att faktura var ett betalningsalternativ ?!

Angående min andra fråga som jag mejlat dem så är det nästan 2 månader på det också, lär nog aldrig höra något och det var ändå en mycket simpel fråga om hur man använder en rabatt (AWD kod) som de skickat i reklammejl men som inte accepteras på sidan :(
Föga imponerad och man känner sig inte direkt "Preffered" som kund :)

Positivt kanske att vi nu får prova några andra uthyrare när vi bokat med Hertz, Cicar och i.o.f.s. tidigare använda Sixt, till kommande resor.
 

ssh9721

Medlem
En fråga om gratis hyra med Avis, jag har en kupong som går ut 21:a oktober. Är det dagen bilen måste ha senast hämtats ut, eller senaste datum för att boka en hyra?
 

Mediana

Medlem
En fråga om gratis hyra med Avis, jag har en kupong som går ut 21:a oktober. Är det dagen bilen måste ha senast hämtats ut, eller senaste datum för att boka en hyra?

Jag har för mig att det står att det är sista dagen bilen ska vara återlämnad. Jag hade en voucher som gick ut mitt i hyran och ringde uthyrningskontoret och frågade om det ändå var okej, och det gick bra.
 

samet

Medlem
En fråga om gratis hyra med Avis, jag har en kupong som går ut 21:a oktober. Är det dagen bilen måste ha senast hämtats ut, eller senaste datum för att boka en hyra?

Jag har för mig att det står att det är sista dagen bilen ska vara återlämnad. Jag hade en voucher som gick ut mitt i hyran och ringde uthyrningskontoret och frågade om det ändå var okej, och det gick bra.

Mediana har helt rätt. Står på kupongen bland villkoren. Hyran skall vara avslutad innan kupongens giltighet går ut.

Sedan finns det ju självklart schyssta personer på depåerna. Men man kan inte förlita sig på att få en schysst som tillåter avsteg från villkoren.
 

GOTBound

Medlem
Ang PC förmånen garanterad biluppgradering med ett steg som gäller vid upphämtning på flygplats eller tågstation. I t&c är de stipulerat att detta inte gäller bilhyror längre än 14 dagar, vad har BC medlemmar för erfarenhet hur AVIS applicerar detta på fältet?

EK

EDIT: Då syftar jag på hyror som är längre än 14 dagar.
 

FFlash

Medlem
Vilka skojare dom Avis är. Fick ni en likadan kampanj? Det stod man får 2000EBpoäng om man referral en vän vilket jag gjorde och först efter dök det upp sånt här mejl att man får poängen först efter man hyrt en bil, vilket inte nämndes i promotion som helt tydligt vad om referral och thats it.
C'om disscakes, vilket skämt.
EDIT: bilden nedan copypastas inte riktigt så texten jag menade syns inte. Whatever. Denna AVIS är nog Go **** yourself....
WcBC0GIfQG0K8fr4PfILsm6g52ZkCaoqcxjcApxMP0hIFZPh6ZyRp2Bm4YaFYdNA32Kl_a1O-Wq9l6_amGmzDbbD8B1GHDaqX7RTasokepaO4dAd=s0-d-e1-ft
 

Canadien

Medlem
Vilka skojare dom Avis är. Fick ni en likadan kampanj? Det stod man får 2000EBpoäng om man referral en vän vilket jag gjorde och först efter dök det upp sånt här mejl att man får poängen först efter man hyrt en bil, vilket inte nämndes i promotion som helt tydligt vad om referral och thats it.
C'om disscakes, vilket skämt.
EDIT: bilden nedan copypastas inte riktigt så texten jag menade syns inte. Whatever. Denna AVIS är nog Go **** yourself....
WcBC0GIfQG0K8fr4PfILsm6g52ZkCaoqcxjcApxMP0hIFZPh6ZyRp2Bm4YaFYdNA32Kl_a1O-Wq9l6_amGmzDbbD8B1GHDaqX7RTasokepaO4dAd=s0-d-e1-ft

Jo men det stod väl rätt tydligt i villkoren att det måste hyras bil för att poängen ska delas ut. Detta diskuterades i tråden om denna kampanj

Tjäna Eurobonus-poäng genom värvningar till Avis Preferred | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Villkor 4 (och 9) går ju inte att tolka på annat sätt än att du får dina 2k extra poäng när du hyr en C-klass minst 3 dagar


4. The points will be provided via an email in the form of a coupon and will be awarded on the next Avis rental when you show your coupon to the rental sales agent. Only one coupon can be used at any one time
 

Berglund

Medlem
Det stod man får 2000EBpoäng om man referral en vän vilket jag gjorde och först efter dök det upp sånt här mejl att man får poängen först efter man hyrt en bil, vilket inte nämndes i promotion som helt tydligt vad om referral och thats it.
Fast precis som @Canadien förtjänstfullt redan påpekat så stod det glasklart i villkoren. Det fanns inga tveksamheter här utan att referera en kompis gav en voucher som sedan behövde appliceras vid nästa bilhyra för att poäng skulle utbetalas.
 
Toppen