Senaste nytt

Avbokning av poängresa inte längre möjligt på internet?

Jag kan inte avboka online en SAS award som har ställts in. Finns det någon workaround eller måste jag ringa och sitta i telefonkö? Jag har provat att avboka både på classic-hemsidan och "nya" hemsidan och jag skrev cancel reservation till Turi på Facebook, men inget funkade.
 

pswe

Medlem
Jag kan inte avboka online en SAS award som har ställts in. Finns det någon workaround eller måste jag ringa och sitta i telefonkö? Jag har provat att avboka både på classic-hemsidan och "nya" hemsidan och jag skrev cancel reservation till Turi på Facebook, men inget funkade.
Jag hade problem då jag var inloggad och letade bland mina bokningar. Om jag som ej inloggad sökte med efternamn och bokningsreferens fungerade det fint.
 

Airman

Medlem
Det har inte fungerat för mig heller på poängresa där alla flyg blivit inställda. Däremot så var det bara 1 person i kö första gången jag ringde. Några dagar senare var det 0 personer i kö. Så antingen har jag haft supertur eller så har de stärkt upp supporten rätt ordentligt. Jag ringde till vanliga supporten och angav ingen status, är bara silver...
 

pswe

Medlem
Fler observationer,
Avbokade poängresa via nätet igår, ej inställd, poäng tillbaka direkt och efter några minuter mail om att återbetalning är genomförd (ej ännu på kortet)
En annan poängbokning hanterades också igår, utresan inställd och då fanns den inte längre tillgänglig för mig på nätet. Ringde in och poängen kom åter direkt, inget meddelande gällande pengarna.
Då automatiken är tillgänglig verkar det gälla även återbetalningen, är det manuell inblandning från kundtjänst tycks det vara manuellt även på återbetalningen.
 
Jag bokade av en SAS poängresa 7/5 online och fick avbokningsbekräftelsen på mailen på en gång. Däremot har jag fortfarande inte fått några pengar eller meddelande om återbetalning. Så automatiken verkar inte funka för alla. Flygen hade ännu inte blivit avbokade när jag bokade av.
 
Toppen