Senaste nytt

Avbokning av poängresa inte längre möjligt på internet?

Homer

Medlem
Försökte avboka en bonusresa men fick felmeddelandet
Unfortunately, we can't process your request right now.
Please contact SAS Customer Service for help.

När jag ringde och bad dem avboka fick jag höra att det ska vara så,
"Det är ändrat man ska inte själv kunna avboka utan du måste ringa till oss"

Stämmer det verkligen?
och i så fall även för resor inom Europa?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Ja, jag kunde inte heller avboka min SAS Plus (ej SAS Plus Saver) biljett till Stavanger online, utan jag var tvungen att ringa kundtjänst.
 

FFlash

Medlem
inte bara awards men för mig iaf så måste alltid avboka på telefon, jag får alltid detdär felmeddelandet på normala tickets med. Vet inte varför.
Jag bokar ju alltid en massa Plus och avbokar om jag inte åker
 

fcx

Medlem
Försökte avboka en resa men fick felmeddelandet
Unfortunately, we can't process your request right now.
Please contact SAS Customer Service for help.

När jag ringde och bad dem avboka fick jag höra att det ska vara så,
"Det är ändrat man ska inte själv kunna avboka utan du måste ringa till oss"

Stämmer det verkligen?
och i så fall även för resor inom Europa?

Det där skulle jag ta med en stor nypa salt. Det verkar synnerligen stokastiskt om avbokning online funkar eller ej.
 
Jag har heller inte kunnat avoka online nyligen, både awards eller plus-full-flex. En gång sa agenten i telefonen att avbokning online bara var för 24h efter bokning. Jag tyckte inte det kändes som han visste vad han pratade om.
Jag _tror_ jag lyckades en gång (efter 24h), men litar inte riktigt på minnet.
 

Homer

Medlem
inte bara awards men för mig iaf så måste alltid avboka på telefon, jag får alltid detdär felmeddelandet på normala tickets med. Vet inte varför.
Jag bokar ju alltid en massa Plus och avbokar om jag inte åker

Men så har det väl alltid varit med resor betalda kontant?


Men poängresor har man kunnat avboka själv, både långa och korta.
 

seat56f

Medlem
Ett tips är ju att använda chatten när den är öppen, de brukar kunna avboka det mesta åt en. Jag finner chatköandet mindre enerverande än telefonköandet, och kön har för mig varit om inte behaglig så åtminstone uthärdligt kort på senaste tid (varning för small sample size).
 

Homer

Medlem
Det där skulle jag ta med en stor nypa salt. Det verkar synnerligen stokastiskt om avbokning online funkar eller ej.

Naturligtvis, speciellt som det vore extremt idiotiskt att göra en sådan tjänst personalkrävande,
det omvända vore mer logiskt - att det göra det möjligt att även avboka biljetter som är betalda kontant online.
 

Steve

Medlem
Jag kunde inte heller göra avbokning av en poängresa i helgen. Jag hade använt poäng från icke-resenärs konto, därav gick det inte att avboka online enligt kundtjänst.
 
Toppen