Senaste nytt

Avbokade bonusresor

Glenn E

Medlem
Returen på Shanghai - Göteborg- Shanghai avbokad pga inställda flyg.
1 maj Göteborg- Frankfurt i Business med Lufthansa. 2 maj Frankfurt- Tokyo Haneda med ANA i första klass samt 3 maj Tokyo Haneda till Shanghai-Pudong med ANA i business.
Jag fick tillbaka 56250 poäng samt lite skatter.
Vouchern gick förlorad också men det gör ju inte så mycket.
 
Returen på Shanghai - Göteborg- Shanghai avbokad pga inställda flyg.
1 maj Göteborg- Frankfurt i Business med Lufthansa. 2 maj Frankfurt- Tokyo Haneda med ANA i första klass samt 3 maj Tokyo Haneda till Shanghai-Pudong med ANA i business.
Jag fick tillbaka 56250 poäng samt lite skatter.
Vouchern gick förlorad också men det gör ju inte så mycket.

Finns ingen möjlighet att få tillbaka voucher som gått ut när det blir inställt? Har nämligen resa till Seoul 24 Maj som är bokad med en voucher som gick ut förra året.
 

Big Birger

Medlem
Bet i den sura bananen och avbokade vår resa till Japan 8/6 som vi sett fram emot sedan förra sommaren. Segt, men ett ganska enkelt beslut och med lite distans till saker och ting är detta ändå ett lyxproblem.

Det var 5 platser i SAS Plus från Arlanda till Heathrow och sedan resten i Business dagen efter till Haneda via Singapore. Hemresa från Okinawa via Seoul och Singapore 28/6. Suck. Det tog en stund att få ihop den bokningen för 5 pers.

Funderar på vad vi skulle kunna göra nästa sommar istället. Har väldigt många poäng och vouchrar, så jag leker med tanken att försöka boka nya biljetter till Japan, men ta Hawaii på hemvägen istället för Okinawa. Det kommer väl bli ännu värre att sy ihop det med 5 personer, och jag utgår från att det blir två enkelresor. Failure is not an option.
 

Chrisse

Medlem
Avbokade precis en resa för två i business CPH-LAX-CPH, de gick tillbaka direkt till itinerary:

Köpenhamn
CPH

Los Angeles
LAX
12 AUG 09:15 - 12 AUG 11:45
Los Angeles
LAX

Köpenhamn
CPH
20 AUG 13:35 - 21 AUG 09:45
 
Bröllop inställt p.g.a. C19 och likaså bröllopsresan till Fiji.

Min första bonusresa äntligen bokad. Tack alla på detta forum för all hjälp och inspiration.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: AKL
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 107500 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1977:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): December
Bokad: Januari

Flighter:
ARN-SIN - Singapore Airlines - Business
SIN-AKL - Singapore Airlines - Business
AKL-SIN - Singapore Airlines - Business
SIN-ARN - Singapore Airlines - Business


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen