Senaste nytt

Austrian airlines buisness class jämfört med andra flygbolag i Star Alliance?

Loffas

Medlem
Hej!

Det är ju en djungel med alla olika bokningsklasser som finns.

Vi skall flyga (Amex 2 for 1-erbjudandet) till Los Angeles i september från Köpenhamn. Det fanns inte business class lediga på SAS så det slutade med att vi fick buisness med Austrain istället från Wien.

Hur är deras buisnessclass jämfört med SAS? Undrar också om Lufthansas 1 class är bättre. I så fall finns det ju anledning att fortsätta ringa och försöka boka om när biljetter släpps där (har förstått att det är 2 veckor innan avresa). Undrar samtidigt också om det finns andra flygbolag i Star Alliance som är bättre än Austrian, så att det är lönt att ringa fram till avresa för att försöka ändra till det?

Jag hade verkligen velat försöka åka så lyxigt som möjligt :)

Tack!
Loffas
 

Senator

Moderator
Jag skulle säga att Austrian är topp 3 till USA i mitt tycke. Jag upplever särskilt på dagsresor att Austrian är grymma. Deras mat ombord har i vissa fall varit bättre än vad jag har fått i First på andra bolag. Däremot är kanske inte deras stol/säng på hemresan den absolut bästa: men jag sover rätt skönt i den men vet att andra inte tycker samma sak. Jag tycker personligen att servicen och maten är bättre på Austrian än SAS, men nya stolen på SAS är bättre. Så jag tror inte det finns något bättre val till USA, och du skall vara nöjd med det beslutet.

Gällande din fråga om Lufthansa First så följ tipsen här inne. Dock är just LA svårt att få plats i First, så det skall mycket till för att två platser skall öppnas upp. Det kommer kräva en del jobb att få ihop det, och min gissning är att det blir en rutt via t.ex. Denver eller Chicago, men då med utmaningen att hitta platser på United inrikes. Bevaka själv tillgången två veckor innan, dyker det upp så ringer du.
 

Moco

Medlem
Jag skulle säga att Austrian är topp 3 till USA i mitt tycke. Jag upplever särskilt på dagsresor att Austrian är grymma. Deras mat ombord har i vissa fall varit bättre än vad jag har fått i First på andra bolag. Däremot är kanske inte deras stol/säng på hemresan den absolut bästa: men jag sover rätt skönt i den men vet att andra inte tycker samma sak. Jag tycker personligen att servicen och maten är bättre på Austrian än SAS, men nya stolen på SAS är bättre. Så jag tror inte det finns något bättre val till USA, och du skall vara nöjd med det beslutet.

Gällande din fråga om Lufthansa First så följ tipsen här inne. Dock är just LA svårt att få plats i First, så det skall mycket till för att två platser skall öppnas upp. Det kommer kräva en del jobb att få ihop det, och min gissning är att det blir en rutt via t.ex. Denver eller Chicago, men då med utmaningen att hitta platser på United inrikes. Bevaka själv tillgången två veckor innan, dyker det upp så ringer du.

Vilken är Senator's "Topp 3"? Du kan ju inte hålla oss på halster sådär :D
 

Senator

Moderator
Vilken är Senator's "Topp 3"? Du kan ju inte hålla oss på halster sådär :D

Ha ha.. till Nordamerika skulle jag säga att mina topp 3 i business är:
Austrian
SAS
Air Canada (med rätt kärra)


Jag har inte testat Brussels men typ allt annat:
Lufthansa
United
Swiss
SAS
Austrian
Air Canada

I min erfarenhet är flygbolag som inte har First normalt lite bättre i Business än bolag som har First.

Alla har styrkor och svagheter från dörr till dörr.
 

Loffas

Medlem
Jag skulle säga att Austrian är topp 3 till USA i mitt tycke. Jag upplever särskilt på dagsresor att Austrian är grymma. Deras mat ombord har i vissa fall varit bättre än vad jag har fått i First på andra bolag. Däremot är kanske inte deras stol/säng på hemresan den absolut bästa: men jag sover rätt skönt i den men vet att andra inte tycker samma sak. Jag tycker personligen att servicen och maten är bättre på Austrian än SAS, men nya stolen på SAS är bättre. Så jag tror inte det finns något bättre val till USA, och du skall vara nöjd med det beslutet.

Tack för infon. Vi lär ju sova även på vägen dit, eller gör man inte det med tanke på tidsskillnaden? Vi flyger 09:30 tror jag det var från Wien....Du skriver topp 3, vilka är de andra två och i vilken ordning. Eller du menar topp 3 av Star Alliance men de andra två flyger inte till USA?
 
Toppen