Senaste nytt

Använda poäng under Covid-kaoset

intuition

Medlem
Vad är bästa sätt att använda Eurobonus poäng under den här besvärliga perioden? Award på star alliance är ju avstängt, t.ex. Jag inser att det alla tillgängliga användningsområden troligen ger ganska dåligt pang-för-pengarna, men finns det något som är mindre dåligt än andra?
 

mha321

Medlem
Precis som tidigare torde det vara SAS bokningar på longhaul. Förutsatt att du alltså bokar nu och flyger senare. Och SAS-bokningar kan man ju fortfarande göra, det är väl bara Star som inte går

Har inte hållit koll på priserna men annars brukar man ju kunna hitta riktiga sweetspots på inrikes också med kort varsel när ordinarie blijetter är dyra. Har som sagt inte hållt koll på priserna där nu, och det förutsätter ju at tman faktiskt måste resa också.
 

ante_77

Medlem
Man kan t.ex flyga SVG-OSL i plus och blåsa sin 2-4-1 för en nätt summa med poäng
 

Attachments

  • 2E085B3F-6A8E-4317-9622-6196E37B648B.jpeg
    2E085B3F-6A8E-4317-9622-6196E37B648B.jpeg
    50,1 KB · Visningar: 608

intuition

Medlem
För att sammanfatta - i praktiken kan EB poäng bara användas på sas-flyg f.n.
Det lär ligga en bit in i framtiden att de andra alternativen öppnar igen.

Så antingen avvaktar man och hoppas att det inte blir konkurs och poängen försvinner, eller så bokar man med sas och hoppas att det inte blir konkurs och att flyget ställs in
 

Homer

Medlem
För att sammanfatta - i praktiken kan EB poäng bara användas på sas-flyg f.n.
Det lär ligga en bit in i framtiden att de andra alternativen öppnar igen.

Så antingen avvaktar man och hoppas att det inte blir konkurs och poängen försvinner, eller så bokar man med sas och hoppas att det inte blir konkurs och att flyget ställs in

Borde väl gå att köpa ett Zupergift - Presentkortet för alla tillfällen Zupergift.com Zupergift - Ett presentkort, många valmöjligheter
presentkort varje vecka (3230 poäng för 100kr ser det ut som de kostar) och sedan lägga ihop dem där man vill använda dem
åtminstone om det är i en fysisk butik

Uttaget i shopen är begränsat till 5000 poäng/dag.

De har försämrat ännu mer, nu är det bara 5000/vecka

Varje EuroBonus-medlem kan därför för tillfället, endast använda 5000 EuroBonus-poäng/vecka i EuroBonus Shop.
 

ante_77

Medlem
Nej, det kan man inte. I alla fall inte den du markerat. 2-4-1 går bara att använda på rena awards, det som SAS kallar "SAS Bonus". Det du har markerat är en ordinarie biljett prissatt i poäng.
Ja, det glömde jag bort.
Men det för inget då en stavanger - oslo i plus lätt är värt dom poängen
 

intuition

Medlem
Min tolkning är nog att det bara är samma sak som vi redan vet om - att det inte går att växla poäng mellan SAS och deras partners. Dvs ganska välkänt i flygkretsar, kanske mindre känt hos den stora krets EB medlemmar som inte frekvent växlar poäng och liknande.
Jag läser alltså inte in något nytt utan bara att stoppet på växlingar mm är här för att stanna ett bra tag. T.ex. till dess att de klarat av att återbetala alla skulder för oflugna biljetter...
 
Toppen