Senaste nytt

ANA har beställt 3 st Airbus A380 med First class kabin. De flyger enbart Tokyo-Honolulu linjen.

palmen

Moderator
Tittade nu i morse och det finns enstaka datum där det finns award i First på A380 nu. Tittade bara via United och för några veckor nu i sommar. Nu hängde jag inte på låset när de släpptes så kan ju ha bokats upp men förhoppningsvis kommer det mer och även i Business.
Med lite kreativitet så gick det ändå att få in en ANA A380 bokning så nu är jag nöjd :)
 

palmen

Moderator
Jag tror inte reglerna ändrats. Min tanke är att boka en Award med SAS till Japan för 100000 och sedan en ny award från Japan till Hawaii med ANA A380. På så sätt kan man få ett antal dagar i Japan också. Jag tycker denna rutt verkar trevligare än via USA och man slipper den dåliga First som finns på inrikes i USA.

Just idag skall ju ANA släppa bokningar på denna linje inkl award. Jag vet däremot inte om några awardplatser släpps till Eurobonus. Det får kolla med Tallin. Efter 1 juli flyger ANA denna sträcka varje dag.
Platserna släptes imorse klockan 7 och det är bokningsbart via eurobonus och går att hitta på Uniteds hemsida. Även awardfares ska vara uppdaterat enligt info men denna rutt.
 

palmen

Moderator
Är troligtvis blind på ena ögat men när är invigningsflyget och är det den du bokat?
Står lite högre upp i trpden, 24 maj är första flighten.
Den lär vara omöjlig att komma med på som award och troligtvis by invitation only i premium om man inte rean bokat på den 787 som var schemalagd tidigare.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Vad går en sådan flygning av för i cash? Frugan är sugen på Hawaii och är det typ 100000SEK så känns det bättre att köpa eurobonus poäng alternativt en longhaul och använda poängen till flygningen.
 
Toppen