Senaste nytt

ANA har beställt 3 st Airbus A380 med First class kabin. De flyger enbart Tokyo-Honolulu linjen.

Alf

Medlem
Någon som vet om man kan boka award på denna sträcka ännu med deras 380? Borde ju släppas platser eftersom man börjar flyga sträckan till sommaren.
 

palmen

Moderator
Någon som vet om man kan boka award på denna sträcka ännu med deras 380? Borde ju släppas platser eftersom man börjar flyga sträckan till sommaren.
Nej, vad jag kan se är de inte ens inlagda på sina rutter ännu, står att det är 787 som flyger till Honolulu från Tokyo.
Om det släpps awards eller inte återstår väl att se, men vore trevligt om det släpptes till Eurobonus i alla fall.

Har själv letat efter awards på sträckan och kommer i stort sätt bara upp en flight med United som är bokningsbar i ekonomi och inget annat på ANA över huvud taget.
 

palmen

Moderator
Tittade nu i morse och det finns enstaka datum där det finns award i First på A380 nu. Tittade bara via United och för några veckor nu i sommar. Nu hängde jag inte på låset när de släpptes så kan ju ha bokats upp men förhoppningsvis kommer det mer och även i Business.
 
Någon som vet om man kan boka award på denna sträcka ännu med deras 380? Borde ju släppas platser eftersom man börjar flyga sträckan till sommaren.

Lite OT men är det någon som vet om reglerna har ändrats så att det är OK att boka award från Europa till Hawaii (över asien)? Tidigare har jag fått svaret att resan i så fall måste routas över nord- eller sydamerika.
 

Alf

Medlem
Lite OT men är det någon som vet om reglerna har ändrats så att det är OK att boka award från Europa till Hawaii (över asien)? Tidigare har jag fått svaret att resan i så fall måste routas över nord- eller sydamerika.

Jag tror inte reglerna ändrats. Min tanke är att boka en Award med SAS till Japan för 100000 och sedan en ny award från Japan till Hawaii med ANA A380. På så sätt kan man få ett antal dagar i Japan också. Jag tycker denna rutt verkar trevligare än via USA och man slipper den dåliga First som finns på inrikes i USA.

Just idag skall ju ANA släppa bokningar på denna linje inkl award. Jag vet däremot inte om några awardplatser släpps till Eurobonus. Det får kolla med Tallin. Efter 1 juli flyger ANA denna sträcka varje dag.
 
Toppen