Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

bnr

Medlem
En bank jag ville flytta mitt bolån till ville inte ge mig rabatt på räntan pga enligt dem höga krediter (outnyttjade) hos andra bolag och krävde att jag skulle avsluta ett av två kreditkort. Det blev no deal där för mig
Intressant hur det skiljer så mycket. Min snubbe sa att allt var ok så länge jag inte hade bolån sedan innan som redan maxade min inkomst när jag sökte lånet hos dem.
 

igelkotten

Medlem
De har väl en funktion på hemsidan när man är inloggad där man kan knappa in tilltänkt köpesumman, och få ett direkt ja/nej. Iaf brittiska amex har det för betalkorten.
 
D

Deleted member 30163

Guest
De har väl en funktion på hemsidan när man är inloggad där man kan knappa in tilltänkt köpesumman, och få ett direkt ja/nej. Iaf brittiska amex har det för betalkorten.
Ja den finns, men enligt den skulle flera köp inte gå igenom, det är mer en indikator.
 

Bankiren

Medlem
Vi ansökte nyligen om ett lånelöfte för ett fritidshus, och bankmannen skrev ett mejl och frågade om vad det var för kreditkort vi hade och vilka krediter vi hade på dessa kort. Tänkte direkt att nu tar det stopp, många banker ser ju outnyttjade krediter som i princip lika dåliga som nyttjade (i och med att de i teorin kan maxas).

Dagen efter fick vi ett ”så, då var allt klart”. Så det varierar väldigt mycket mellan bankerna. Förstår inte heller riktigt besattheten kring detta med kreditkorten, för fastigheterna utgör ju en säkerhet och man lägger ju även in sin kontantinsats.
 

molntankar

Medlem
Så sant :rolleyes: Lever kvar i det gamla:):D

Då går det alltså att göra så här, nån som gör det?
12295 kr för Guld / år
122950 kr för Life
Inte för att jag vet vad jag ska ha ett guldkort till som aldrig flyger nåt :D men det känns ändå rätt billigt eller?

Skulle det i teorin vara möjligt att ha:
SAS Amex Elite BETALKORT + SAS Amex Elite KREDITKORT + Amex Gold KREDITKORT. Tex. Jag vet att man bara kan ha 2 kreditprodukter hos Amex, men kan man kombinera dessa två med ett betalkort?
 

Tonton

Medlem
Skulle det i teorin vara möjligt att ha:
SAS Amex Elite BETALKORT + SAS Amex Elite KREDITKORT + Amex Gold KREDITKORT. Tex. Jag vet att man bara kan ha 2 kreditprodukter hos Amex, men kan man kombinera dessa två med ett betalkort?

Nu är det väl ingen som ännu testat med just denna nya kortprodukten, men ja, tidigare har det gått att kombinera 2 kreditprodukter samt ett betalkort.
 

henke12

Medlem
Jag har:
SAS Amex Elite BETALKORT + SAS Amex Elite KREDITKORT

+ Cathay Pacific Amex KREDITKORT (utfärdad i HKG)
Så oklart om de "pratar" med varann
 
Toppen