Senaste nytt

Amex centurion - fördelar?

Valley

Medlem
Har för mig det var omsättning på bolaget. Men det var så pass länge sedan att jag inte kommer ihåg riktigt hur det stod i brevet.
Så finns också möjligheten att man kan ha ett via Swedbank. Om det är samma villkor där vet jag inte.

Gick inte att ladda ner villkoren för det var dubbelskrift svenska och engelska på pdf'n jag fick fram
 

NotRyan

Medlem
Hade de inte släppt på detta en hel del så att "vem som helst" kunde ansöka om kortet nu?
Var väl diskussioner förut om detta då det gjordes reklam för kortet (tror det var i pontus loungen)
Man kan ansöka om att få en inbjudan ja. Sedan ger dom knappast en inbjudan till alla som vill ha.

Man måste nog uppfylla deras kriterier för att dom skall skicka en inbjudan...
 

Senator

Moderator
Hade de inte släppt på detta en hel del så att "vem som helst" kunde ansöka om kortet nu?
Var väl diskussioner förut om detta då det gjordes reklam för kortet (tror det var i pontus loungen)

Man kan ansöka om att få en inbjudan ja. Sedan ger dom knappast en inbjudan till alla som vill ha.

Man måste nog uppfylla deras kriterier för att dom skall skicka en inbjudan...

Det stämmer att AMEX hade möjligheten att ”söka” ett Centurion via en kampanj på Pontus. Skall komma ihåg att då har du redan en ”captive audience” som redan är kund eftersom ett besök på Pontus innebär Platinum redan. Men som @NotRyan skriver är det nog svårt att tro ”vem som helst” skulle godkännas.

Det som gäller just nu är 30.000kr inträde, pluss 30.000kr årsavgift. Det blir de facto 60.000kr för att starta eftersom dessa verkar komma typ samtidigt. Det skrämmer nog många från att tacka ja även om man skulle kvalificera in.
 
Det stämmer att AMEX hade möjligheten att ”söka” ett Centurion via en kampanj på Pontus. Skall komma ihåg att då har du redan en ”captive audience” som redan är kund eftersom ett besök på Pontus innebär Platinum redan. Men som @NotRyan skriver är det nog svårt att tro ”vem som helst” skulle godkännas.

Det som gäller just nu är 30.000kr inträde, pluss 30.000kr årsavgift. Det blir de facto 60.000kr för att starta eftersom dessa verkar komma typ samtidigt. Det skrämmer nog många från att tacka ja även om man skulle kvalificera in.
Skulle inte förvåna mig om alla befintliga Platinum som söker blir godkända. En bra intäkt för lite väldigt liten kostnad. (För amex)

Vad motiverar 60k?
 

Senator

Moderator
Skulle inte förvåna mig om alla befintliga Platinum som söker blir godkända. En bra intäkt för lite väldigt liten kostnad. (För amex)

Vad motiverar 60k?

Så kan det nog vara. Känns inte lika exklusivt som det en gång var.

Jag frågade någon som är Centurion vad som denne tycke motiverade detta. Personen reser inte så himla mycket men:
EBG
Hotellstatus som Hilton Diamond som viktigast
Hyrbilstatus på Hertz och Avis
Priority Pass
Elitekortet
Travel Service med erbjudanden, särskilt hotell
Meet and greet om man bokar business eller First via AMEX på 50-tal flygplatser

Finns annars en tråd om detta:
https://www.businessclass.se/forum/threads/amex-centurion-fördelar.90633/
 
Toppen