Senaste nytt

Amex centurion - fördelar?

Dogge

Ny medlem
Jag är ute och reser men igår skickade min fru en bild på "En personlig inbjudan till Centurion".
Vi använder Amex platinum sen 5 år och använder det både privat och i jobbet vilket resulterar i en ganska hög månadsspend. Det framgår av inbjudan att "medlemskapet kostar 30 000 per år och anslutningsavgiften är 30 000kr".

Det finns ett par äldre trådar här där Centurion diskuteras men det verkar svårt att få en uppfattning om vilka fördelar kortet medför över Platinum. Är det nån som har ett svenskt centurion kort och har lust att dela med sig lite av fördelarna?
 

JacobGBG

Medlem
Wikipedia ger en viss vägledning. Ska man börja räkna på det hela ur ett perspektiv att man ska "tjäna in kortet" så måste ens spend uppgå i miljoner för att motivera avgiften (givet de offentliga fördelar som angetts). Däremot så upplever jag det inte från de rapporter jag läst om folk som har kortet att detta är vad man är ute efter. för många är det nästintill en accessoar i sig.
 

El Oso

Medlem
JÖSSES! om du får "medlemskapet" för 30k så är det en super deal:eek:.

Jag har ett Amex C men från USA och ett Svenska Platinum och tala med amex om att nu övergå till ett Svenskt C- kort. Men kan i all ärlighet säga att jag inte var imponerad. Du får ju högre nivå på Hilton, Hertz, Avis President’s Club och Scandic. Men inte mycket mer en så... Men tycker 30+ 30 låter väldigt lågt för medlemskap och årsavgift. Senast jag tala med Amex som vara för ca 3 veckor sedan så var avgift för inträdde betydligt mycket högre.Tror du bara behöver ringa den trevliga tjejen som sköter detta i Sverige så får du all info.

Ps. om du tackar nej nu, så gör det inget för framtiden om du skulle vilja ha C i framtiden.
 

evr

Medlem
Jag har fått känslan att dom kommer försöka öka antalet centurionkort i Sverige, genom att sänka kraven för att bli inbjuden samt försämra förmånerna med platinum.. Man lär utnyttja perksen till max för att få någonsånär valuta för årsavgiften samt "startkostnaden". Men kortet ser ju fint ut iaf.
 
Toppen