Senaste nytt

Amex 2-4-1 Voucher syns inte

makkan

Medlem
Hej,

För ca 7 veckor sedan trillade första 2-4-1 Vouchern in ifrån Amex, denna är ej synlig på mina sidor hos SAS.

Brevet ifrån Amex ligger hemma och tyder att min voucher skall dyka upp. Har en liggande som utgår 31/12 2020, men den nya syns inte.
Borde jag inte se båda två? Eller finns det någon limit på hur många man kan ha aktiva? För snart trillar nr2 för detta året in också och då bör 3st synas?

Någon som har drabbats av samma sak? Har ej varit i kontakt med något utav bolagen ännu.

Mvh
 

samet

Medlem
Hej,

För ca 7 veckor sedan trillade första 2-4-1 Vouchern in ifrån Amex, denna är ej synlig på mina sidor hos SAS.

Brevet ifrån Amex ligger hemma och tyder att min voucher skall dyka upp. Har en liggande som utgår 31/12 2020, men den nya syns inte.
Borde jag inte se båda två? Eller finns det någon limit på hur många man kan ha aktiva? För snart trillar nr2 för detta året in också och då bör 3st synas?

Någon som har drabbats av samma sak? Har ej varit i kontakt med något utav bolagen ännu.

Mvh

Prova att boka fler än 2 pers, då brukar den bli synlig. Är lite olika här, en del ser flera medans andra bara kan se en.
 

palmen

Moderator
Hej,

För ca 7 veckor sedan trillade första 2-4-1 Vouchern in ifrån Amex, denna är ej synlig på mina sidor hos SAS.

Brevet ifrån Amex ligger hemma och tyder att min voucher skall dyka upp. Har en liggande som utgår 31/12 2020, men den nya syns inte.
Borde jag inte se båda två? Eller finns det någon limit på hur många man kan ha aktiva? För snart trillar nr2 för detta året in också och då bör 3st synas?

Någon som har drabbats av samma sak? Har ej varit i kontakt med något utav bolagen ännu.

Mvh
Det är lite lotto hur många vouchers som visas av de du har.
Oftast visas alla vouchers med samma utgångsdatum, har man fler som har senare utgångsdatum syns inte dessa förrän du använt de med tidigare datum.

Det enda vi kan säga med säkerhet är att kravställningen varit undermålig när man byggt lösningen för att visa en persons vouchers.
 

UrbanK

Ny medlem
Hej,

Hade samma problem och AMEX sa att man endast ser den som förfaller först. Om man bokar med den så ska man kunna se den andra.
 

Volatyle

Medlem
Väcker liv i gammal tråd. Klev över 150k igår och Amex säger att en voucher skapats. Syns dock inte på sas (än). Nån som vet hur snabbt det brukar gå innan sas blir medvetna om natt vouchern finns? Tänker det kanske är nåt nattjobb som tankar över det nån gång per dygn eller så..
 
Väcker liv i gammal tråd. Klev över 150k igår och Amex säger att en voucher skapats. Syns dock inte på sas (än). Nån som vet hur snabbt det brukar gå innan sas blir medvetna om natt vouchern finns? Tänker det kanske är nåt nattjobb som tankar över det nån gång per dygn eller så..
Brukar ta några dagar innan de dyker upp. Osäker om det är manuell handläggning, men det tog 3 dagar för mig.
 

Jean-Pierre

Medlem
Min första voucher för i år kom inte alls. Nu efter två månader tog jag tag i saken. Amex skapade ett ärende hos sig, därefter kom den efter några dagar. Har aldrig varit problem tidigare, varken med voucher, statuspoäng eller vanliga poäng. Känns som samma fenomen som för de som inte fick sina statuspoäng (?).
 
Toppen