Senaste nytt

Air France pensionerar hela A380 flottan

palmen

Moderator
håller med fullständigt. Thai economy på övervåningen skulle jag också kalla väldigt rymlig. Fantastiskt trevlig att flyga med. Kommer vara saknad.
Har bara flygit Lufthansa economy på A380 och det var allt annat än rymligt på övervåningen i mittenraden, men oceaner med plats vid fönstret.

Hamnade på den flighten och fick näst sista platsen efter sas strejken i april förra året. Fanns inte så mycket platser att välja på, inte direkt en upgrade från rad 30 på sas.
 

henrik l

Medlem
Vete katten om jag har flugit economy på 380, möjligen någon med BA. Däremot är mina 380-upplevelser jämt fördelade mellan business och first. En lite häftig upplevelse var jag med om när jag flög first (appartment) med Etihad till London och fick vara med om en go-around. Jag förstod vad det handlade om och det var lite coolt när dom drog på fulla spjäll för att gå upp igen. Jag var ju bara nöjd och glad, för då kunde jag njuta av appartment ytterligare tio minuter, även om jag inte hade någon fika:p
 
  • Gilla
Reactions: Alf

igelkotten

Medlem
Har bara flygit Lufthansa economy på A380 och det var allt annat än rymligt på övervåningen i mittenraden, men oceaner med plats vid fönstret.

Hamnade på den flighten och fick näst sista platsen efter sas strejken i april förra året. Fanns inte så mycket platser att välja på, inte direkt en upgrade från rad 30 på sas.

Har inte flugit mitt, så du har säkert rätt. Jag menade vid fönstret, där med förvaringsutrymmet :)
 

MarcusH12

Medlem
Personligen föredrar jag 748 och 744, men efter det kommer a380. Två unika flygplanstyper som inte påminner om något annat. Sen tycker jag att 748 är ett snyggare flygplan.
Känns som att flygplansvärlden kommer bli lite tråkigare utan a380 ändå.

744 har jag tyvärr aldrig provat, förhoppningsvis finns det några kvar efter covid-19 så att jag får min chans innan dom försvinner.
 

Canadien

Medlem
Vad händer med alla A380 som pensioneras? Skrotas de?
De kommer säkert gå inrikes/regional i Asien. T ex gamla 747 går som all ekonomi skyttlar Seoul-Jeju under högsäsong. Kan nog köras med A380. Inrikes Kina finns många sträckor som skulle kunna motivera en dense konfig 380
 

Homer

Medlem
Precis som @Cristoffer Cedergren påpekade hade AF:s A380 sunkiga J och P kabiner, oförändrade sedan 2009,
och det fanns inga planer på att de skulle uppgraderas för det var redan planerat att A380 skulle pensioneras 2022.

Air France var väldigt malliga över att vara först bland europeiska flygbolag med A380 och satte in det mellan London - Paris

AF 380.jpg
 
Toppen