Senaste nytt

5500 Qatar miles, vad göra?

flierman

Medlem
Jag har cirka 5500 Qatar miles som förfaller. Kan man köpa något för dem eller är det för lite? Något presentkort eller gåva eller nått?
 

intuition

Medlem
Man kan använda realtivt små summor av poäng i Qatar Duty free online shop. Köpte tex en nalle för drygt 1000 mil häromåret. Men det var med pick-up, dvs man hämtar i Doha under en transfer. Tror inte det finns med hemleverans.
Större summor kan växlas till Accor poäng. Annars är det rätt begränsat.

Verkar som växlingen nu är 4500 Qmiles -> 1000 "ALL" poäng
https://www.qatarairways.com/en/Pri...es/redeem-qmiles-on-non-airline-partners.html
 
  • Gilla
Reactions: Gus

QR A319

Medlem
Jag har cirka 5500 Qatar miles som förfaller. Kan man köpa något för dem eller är det för lite? Något presentkort eller gåva eller nått?

Tyvärr är eShop med Q-Miles tillfälligt stängd och har varit så de senaste 2 månaderna. Ingen som offentligt vet när de öppnar upp igen dessvärre. Jag antar att du inte ska resa med QR innan dina Q-miles förfaller så då finns bara ett hyfsat(men absolut inget bra) alternativ kvar och det är att konvertera ett block som är värt 4500 Q-Miles till Accor gruppens poäng som kommer ge dig 20 US$ eller om det nu är 20 € i rabatt nästa gång du bor hos dem. Du fixar allt online via din dashboard när du loggat in.
Generellt så är det inget höjdar värde i Q-miles om man inte använder dem till uppgraderingar eller utnyttjar det som idag kallas Easy deals hos Qatar Airways. ( Att det är lätt att tjäna mycket miles när man kommit upp i status är en annan sak ;-) )
Jag kan tillägga lite kort. Dina 5500 miles hade räckt till 3-4 Toblerone i dutyfree`n så egentligen ingen katastrof om de brinner inne.

Hälsningar
Lillkärran
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen