Senaste nytt

4 dygn på Seychellerna - Tips?

Big Birger

Medlem
Så klart lite dumt att inte kunna stanna längre, men av olika anledningar blir det 4 dygn på Seychellerna under oktober 2019. Landar 11:10 på förmiddagen, och åker hem 18:00 4 dagar senare.

Tar tacksamt emot tips på vad vi inte får missa. Blir bara jag och frun. Är EBG även nästa höst, men i övrigt inga statusar värda att nämna.

En dykutflykt verkar frestande, så vi får damma av våra PADI-cert innan vi åker.

Funderar på om det är klokt att bo på samma ställe, eller om det får bli 2 nätter på Praslin och 2 nätter på Digue? Har inte börjat läsa på riktigt än, men har fått intrycket att det kan vara smidigt att boka med frukost och middag på hotellet för att slippa behöva lägga tid på att lösa det.

Budget? Mellan 10-20 000 kr för hotell, beroende på vad det är för nivå och vad som ingår.
 

JeanHell

Medlem
Bodde på Hilton Labriz i somras och både min fru och jag blev helt förälskade i ön Silhouette. Strand och natur är magiska, ett riktigt paradis. Bungalow med egen access till stranden rekommenderas starkt isf. Om man gillar att vandra runt i mer eller mindre orörd djungel finns det gott om möjlighet för även det. Sedan att det endast är Hilton, en liten by samt ett litet, litet annat hotell gör inte saken sämre.
 

Faustus

Medlem
Skulle lagt så mkt tid som möjligt på la digue.. bland det vackrare öar jag varit på. Ganska dyrt dock, men tycker den är signifikant mkt trevligare än Praslin
 

Senator

Moderator
Bodde på Hilton Labriz i somras och både min fru och jag blev helt förälskade i ön Silhouette. Strand och natur är magiska, ett riktigt paradis. Bungalow med egen access till stranden rekommenderas starkt isf. Om man gillar att vandra runt i mer eller mindre orörd djungel finns det gott om möjlighet för även det. Sedan att det endast är Hilton, en liten by samt ett litet, litet annat hotell gör inte saken sämre.

Jag kan också meddela att Labriz med ön var en stor glädje. Större glädje var det att det kostade bara 312.500 Hiltonpoäng för 11 nätter istället för €575 per natt "back in the good ol' days". Det var tider det :)

Fullkomligt magisk strand. Dock lite bökigt för en sådan kort vistelse eftersom det tar lite tid att ta sig dit:
https://www.hiltonseychelleslabriz....chedules/hilton_labriz_boat_schedule_2018.pdf
 

taxvalp

Medlem
Jag kan också meddela att Labriz med ön var en stor glädje. Större glädje var det att det kostade bara 312.500 Hiltonpoäng för 11 nätter istället för €575 per natt "back in the good ol' days". Det var tider det :)

Fullkomligt magisk strand. Dock lite bökigt för en sådan kort vistelse eftersom det tar lite tid att ta sig dit:
https://www.hiltonseychelleslabriz....chedules/hilton_labriz_boat_schedule_2018.pdf

+1 på det. Ännu bättre blir det om hotellet glömmer att ta betalt för halvpension under en vecka...;) Helikoptertransfer åtminstone en av vägarna sparar tid och är inte ohemult dyrt i sammanhanget.
 

ericwg

Medlem
Har du funderat på att faktiskt stanna på huvudön Mahe? Såklart dem mindre är exotiska men det finns ju gott gott om fina stränder samt hotell även på huvudön. Och det kryllar ju inte av folk på seychellerna direkt. Sedan när ni har landat, laddat energierna finns det ju gott om dagsutflykter till mindre öar.
 
Håller med föregående talare om La Digue, helt klart den bästa ön jag hade satsat på om jag bara hade några få dagar.

Jag var på Seychellerna i somras, kan varmt rekommendera hotellet "Le Domaine de L'Orangeraie". Värt pengarna på alla fronter som var viktiga för oss: rum, pool, middag, allmän service. Spa'et var dock lite väl pricy (men väl värt ett besök för att se utsikten). Några dagar på ön är inga problem att spendera. Dyk, besök stränder, cykla runt.

Gällande resan dit så tog vi båt dit (den mellanlandar på Praslin i typ 20 min), på vägen hem åkte vi båt till Praslin och sen flög vi till Mahe. Sparade lite tid att komma direkt till flygplatsen! Skicka PM om du vill ha mer tips.
 
Toppen