Senaste nytt

350 kr presentkort på Uber Eats för AmEx Platinum och Elite-innehavare

Matore

Medlem
Det stod att den endast gällde om man inte redan tagit del av erbjudandet tidigare i Juni - kan det vara det?

Jag missade det först och signade upp igen (från tidigare var man ju van vid att det var j-igt bråttom), och såg den notisen senare. Har dock inte fått något mail med kod - men jag utgick ifrån att det var anledningen.
Nej, jag nyttjade bara i maj så därför är det konstigt...
 

MTheC

Medlem
Lite liknande läge för mig men ändå annorlunda. Jag fick en bekräftelse av att jag hade registrerat mig men fick sen mail av AmEx där de sa att jag utnyttjat erbjudandet i maj och därför inte kunde utnyttja det igen. Jag skickade mail tillbaka till dem och frågade om det verkligen stämde även om man bytt kort sedan dess (vilket jag har gjort) och fick då svar att om man bytt kort så kan man utnyttja det en gång till (och fick då koden från dem( men annars så är det för de som inte nyttjat erbjudandet tidigare (verkar rimligt).
 

Matore

Medlem
Frågade du vilket villkor eller på vilket sätt?
Ja man kan ju bara chatta med dom och får goddag yxskaft till svar. De bara hänvisar till att jag har brutit mot villkoren med dubbla konton, publicerat koden publikt etc etc. Får inga vettiga förklaringar Eller konkret vad som är fel plus att jag är spärrad för alla framtida koder. Misstänker att det Kan blivit nåt knas när jag ringde från min sambos telefon som också har Uberkonto. Det obehagliga är att de vägrar diskutera och bara säger att beslutet står fast.Helt sjukt! Nån som vet hur jag kan nå fram till dom via nåt annat sätt?
 

MTheC

Medlem
Ja man kan ju bara chatta med dom och får goddag yxskaft till svar. De bara hänvisar till att jag har brutit mot villkoren med dubbla konton, publicerat koden publikt etc etc. Får inga vettiga förklaringar Eller konkret vad som är fel plus att jag är spärrad för alla framtida koder. Misstänker att det Kan blivit nåt knas när jag ringde från min sambos telefon som också har Uberkonto. Det obehagliga är att de vägrar diskutera och bara säger att beslutet står fast.Helt sjukt! Nån som vet hur jag kan nå fram till dom via nåt annat sätt?
Jag har haft liknande problem då jag hade 2 konton kopplade till 2 olika telefonnummer ( innan de erbjöd möjlighet att separera affärsresor så körde jag ett för jobbet och ett privat) - det ledde också till att jag spärrades från koder (även de som de skickade direkt till mig...). Var i princip omöjligt att lösa innan jag fick tag på en bekants bekant som jobbade på Uber i Amsterdam och han kunde fixa det så tyvärr ingen lösning för dig.
 

Matore

Medlem
Jag har haft liknande problem då jag hade 2 konton kopplade till 2 olika telefonnummer ( innan de erbjöd möjlighet att separera affärsresor så körde jag ett för jobbet och ett privat) - det ledde också till att jag spärrades från koder (även de som de skickade direkt till mig...). Var i princip omöjligt att lösa innan jag fick tag på en bekants bekant som jobbade på Uber i Amsterdam och han kunde fixa det så tyvärr ingen lösning för dig.
Ja det förstår jag men jag har ju inte ens två konton och har aldrig haft...
 

MTheC

Medlem
Ja det förstår jag men jag har ju inte ens två konton och har aldrig haft...
Kan ju räcka med att de fått för sig det, vilket det lät som du misstänkte kunde vara fallet. Var det något annat, än det att du ringde från din sambos telefon som fick dig att tro att det var det som var problemet? Har hört om vissa som haft samma kreditkort reggat på flera konton (sina barns, fru/sambos etc) och det har också lett till spärrning. Tyvärr är det oavsett skäl svårt att få några vettiga svar och lösningar från dem.
 

Matore

Medlem
Kan ju räcka med att de fått för sig det, vilket det lät som du misstänkte kunde vara fallet. Var det något annat, än det att du ringde från din sambos telefon som fick dig att tro att det var det som var problemet? Har hört om vissa som haft samma kreditkort reggat på flera konton (sina barns, fru/sambos etc) och det har också lett till spärrning. Tyvärr är det oavsett skäl svårt att få några vettiga svar och lösningar från dem.
Hmm nä som sagt bara ett konto ett kreditkort. Men det mest frustrerande är just det du nämner att man inte kan få en förklaring eller en vettig dialog.
 

MTheC

Medlem
Hmm nä som sagt bara ett konto ett kreditkort. Men det mest frustrerande är just det du nämner att man inte kan få en förklaring eller en vettig dialog.
Kanske värt att testa att diskutera det med AmEx, de måste ju ha någon ingång till Uber. De vill ju säkert att de ska funka för sina kortmedlemmar så de kanske kan hjälpa till att undersöka det i alla fall.
 

MTheC

Medlem
Jag råkade ut för en intressant utveckling på detta. Jag fick min kod manuellt skickad till mig av AmEx Lifestyle (26 juni), angavs inget där om giltighetstid. Försökte igår använda den och fick då felmeddelande att den gick ut - vid kontakt med AmEx så beklagade de att den gått men sa att de inte kan göra något trots att de missat att meddela giltighetstiden (och att de då endast fanns 4 dagar att använda den på).

Lite överraskad över den attityden från AmEx som jag annars uppfattar att de har bra service.
 
Toppen