Senaste nytt

3000 kr i avgift vid fler än en person i dagrum hos Nordic Choice

sweflyer

Medlem
Enligt huvudtråd har Nordic Choice återstartat kampanjen om dagrum för 295 kr
Dagrum för 295 kr hos Nordic Choice | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Det intressanta är inte erbjudandet i sig utan den häftiga "extra avgift" på upp till tre tusen kr som debiteras om fler än en person är i rummet. Vad kan göra att reglerna är så specifika och hårda när det gäller detta?
Kan spontant tänka mig att dagrum används som "Love Hotel" eller rena bordeller, alternativt att de används som knarkcentral eller för någon annan illegal verksamhet. Någon som vet mer om detta?

"Erbjudandet gäller för max 1 person, det får alltså enbart vistas 1 person i rummet. Vid fler personer i rummet debiterar hotellet upp till 3000 kr extra. Bokningen görs i ditt namn, vid incheckning ska legitimation visas. Skriv in ditt företagsnamn i “Eventuella önskemål” när du utför din bokning."
Kontor från bara 295 kr per dag | Nordic Choice Hotels
 

JacobGBG

Medlem
Invaliderar helt syftet. Jag jobbar mycket med leverantörer och att kunna använda hotellrum som mini-konferensrum hade varit värdefullt. Att bara sitta för att knappa på datorn i verkar som tämligen smalt användningsområde.
 

mha321

Medlem
Invaliderar helt syftet. Jag jobbar mycket med leverantörer och att kunna använda hotellrum som mini-konferensrum hade varit värdefullt. Att bara sitta för att knappa på datorn i verkar som tämligen smalt användningsområde.
Du kan ju också boka ett av deras små mötesrum för just det - det går att få bra priser på det också nuförtiden, särskilt om det är något du behöver återkommande.

Visst smalnar användningsområdet av en del, men det är nog fortfarande rätt intressant för många.
 

intuition

Medlem
Regeln fanns inte den allra första tiden och jag är rätt säker på att det blev Love hotel lite här och där, och regeln kom till efter någon/några veckor. (tror t.o.m. att någon postade att de gjorde just det och var lite sur för att regeln tillkommit)

Visst kan man se en lämplig användning av dagrummet med att ta emot leverantörer o.dyl, men som sagt det finns mötesrum att boka. Jag använder det som hemma-kontor och sitter bara där och "knappar på datorn" och det är gudomligt att vara helt ensam i lugn och ro.
 
Regeln fanns inte den allra första tiden och jag är rätt säker på att det blev Love hotel lite här och där, och regeln kom till efter någon/några veckor. (tror t.o.m. att någon postade att de gjorde just det och var lite sur för att regeln tillkommit)

Visst kan man se en lämplig användning av dagrummet med att ta emot leverantörer o.dyl, men som sagt det finns mötesrum att boka. Jag använder det som hemma-kontor och sitter bara där och "knappar på datorn" och det är gudomligt att vara helt ensam i lugn och ro.
Åhh jo regeln fanns from början. ;) Hade min loverboy på annan ort då och vi såg en chans... Som sket sig markant. :confused::D
 
Toppen