Senaste nytt

100% extra poäng hos Radisson - Oktober 2020

Nahoj

Medlem
Ska bli intressant att se hur nästa års kategoriförändring kommer se ut, huruvuda hur många hotell som får kategorihöjning eller en sänkning. Förvisso alltid intressant vid varje års ändring, men eftersom vi är mitt i en pandemi, och vars konsekvenser slår hårt mot hotell- och flygbolag m.m. blir det extra intressant att se om exempelvis Radisson Rewards eller någon hotellkedja kommer att justera ner poängpriserna/natt mer än någon annan. Personligen tror jag att det kan vara klokt att vänta med att lösa in poäng, under förutsättning att inga poäng förfaller inom kort.
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Kan bli tvärt om med.
Cashen måste börja komma in och när man bor på poäng "kostar" man ju bara pengar för kedjorna.
Jag försöker alltid hålla en hög burn rate.
 

M.K

Medlem
@jerixon Jag tycker mig se det lite överallt i programmen. Cashen måste in vilket leder till högre pointspris per kr vid uttag eller enbart premiumrum alternativt ingen tillgång till rum.

Helt rätt att hålla konstant hög burnrate, jag försöker också det i normala tider. Ett minimumsaldo är dock fint om en spontan möjlighet dyker upp. Jag är helt övertygad om att programmen till viss del lever på alla samlare från vilka bolagen får en bättre balansräkning genom utgångna poäng och ständiga devalveringar.
 
Last edited:
Toppen