Senaste nytt

”Lounge on the go” med AMEX Platinum i Malmö, Götebirg & Luleå AirPort (4/2-31/12, 2019)

Niclas.J

Medlem
Jag tolkade till exempel som att även Pontus ingår. Att jag inte får besöka den samma dag som jag hämtar ut EH på en annan flygplats. För jag räknar in den som en av loungerna. Det är en otydlighet tycker jag.
Men de kanske bara menar loungerna på samma flygplats som där jag hämtar ut paketet?

Absolut inte meningen att låta otrevlig nu, men jag tror att du feltolkar villkoren.

"Erbjudandet gäller en gång per dag", "erbjudandet gäller inte vid ankomst" och "erbjudandet gäller inte om du besökt någon av loungerna" påverkar inte din möjlighet att besöka Pontus. Arlanda är inte en del av detta erbjudandet, likt alla övriga flygplatser i världen, och ev. lounge-besök där under samma dag har inget med dessa villkoren att göra.
 
Absolut inte meningen att låta otrevlig nu, men jag tror att du feltolkar villkoren.

"Erbjudandet gäller en gång per dag", "erbjudandet gäller inte vid ankomst" och "erbjudandet gäller inte om du besökt någon av loungerna" påverkar inte din möjlighet att besöka Pontus. Arlanda är inte en del av detta erbjudandet, likt alla övriga flygplatser i världen, och ev. lounge-besök där under samma dag har inget med dessa villkoren att göra.
Då är det säkert bara jag som övertolkar. Tack för svaret. :)
Men får jag ta paketet i Lule på morgonen och loungea i Malmö på kvällen?
 

Niclas.J

Medlem
Då är det säkert bara jag som övertolkar. Tack för svaret. :)
Men får jag ta paketet i Lule på morgonen och loungea i Malmö på kvällen?

Ingen fara.

Ja, du besöker ju inte loungen i samband med att du nyttjar EH-erbjudandet och du befinner dig på en annan flygplats, på en annan flygning. Rent teoretiskt, även om det inte finns stöd för att göra så i villkoren, så tror jag inte heller att Amex är ute efter att jaga dig om du t ex flyger Luleå-Malmö t/r under en dag, och hämtar frukost på utresan och sallad på hemresan.

Det man vill förhindra tror jag primärt är just det vi diskuterade inledningsvis, att folk utnyttjar både EH och lounge vid samma flygplatsbesök.
 
Ingen fara.

Ja, du besöker ju inte loungen i samband med att du nyttjar EH-erbjudandet och du befinner dig på en annan flygplats, på en annan flygning. Rent teoretiskt, även om det inte finns stöd för att göra så i villkoren, så tror jag inte heller att Amex är ute efter att jaga dig om du t ex flyger Luleå-Malmö t/r under en dag, och hämtar frukost på utresan och sallad på hemresan.

Det man vill förhindra tror jag primärt är just det vi diskuterade inledningsvis, att folk utnyttjar både EH och lounge vid samma flygplatsbesök.
Låter bra. :)
 

Sir Lemon

Medlem
Var står det att man inte kan besöka pp-lounge? Det är lite svårtolkat vad de menar med lounger tycker jag. Är det Pontusloungen de menar? För det är ju egentligen den enda loungen i Skandinavien som själva Platinumkortet väl ger tillgång till?
Jag håller med! Definition av "loungerna" är otydligt. Platinum har EH och Priority Pass har sina lounger. De utgör ett separat system. För mig har det inte utgjort ngt problem att använda EH samtidigt som PP på samma flygplats.
 
Toppen