Senaste nytt

”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

Undrar om det är bot:en eller personer på EuroBonus som strulat upp det! Sedan gårdagsnatten har nu två av fyra på min bokning försvunnit. Ringde in till kundtjänsten nyss, men de hänvisade till EuroBonus-avdelningen som öppnar först på måndag. Han sa något om att resan skulle biljetteras om och att det bara gjorts för två personer och att de övriga två då hade förfallit. Jag har ju fått mejl på alla fyra och betalat för detta.
 

Mr Basic

Medlem
Undrar om det är bot:en eller personer på EuroBonus som strulat upp det! Sedan gårdagsnatten har nu två av fyra på min bokning försvunnit. Ringde in till kundtjänsten nyss, men de hänvisade till EuroBonus-avdelningen som öppnar först på måndag. Han sa något om att resan skulle biljetteras om och att det bara gjorts för två personer och att de övriga två då hade förfallit. Jag har ju fått mejl på alla fyra och betalat för detta.
Två av fyra resenärer har alltså tagits bort från en befintlig bokning? :eek:
”bot:en” skulle(?) ju ha desarmerats så kanske ngn klåfingrig medarbetare. Har du själv gjort några ändringar sedan igår natt?
SAS har verkligen lyckats skapa en känsla av ”du vet aldrig när vi av- eller ombokar din resa”.:mad::(
 
Två av fyra resenärer har alltså tagits bort från en befintlig bokning? :eek:
”bot:en” skulle(?) ju ha desarmerats så kanske ngn klåfingrig medarbetare. Har du själv gjort några ändringar sedan igår natt?
SAS har verkligen lyckats skapa en känsla av ”du vet aldrig när vi av- eller ombokar din resa”.:mad::(
Det enda jag kan tänka på är att jag la in vilka sittplatser jag ville ha på returresan, och det la jag via SAS sida, inte via TAP som jag ska flyga med (ville se om SAS system kunde föra över det till TAP). Det gjorde jag antingen igår förmiddag eller i förrgår förmiddag, minns inte riktigt.
 
Undrar om det är bot:en eller personer på EuroBonus som strulat upp det! Sedan gårdagsnatten har nu två av fyra på min bokning försvunnit. Ringde in till kundtjänsten nyss, men de hänvisade till EuroBonus-avdelningen som öppnar först på måndag. Han sa något om att resan skulle biljetteras om och att det bara gjorts för två personer och att de övriga två då hade förfallit. Jag har ju fått mejl på alla fyra och betalat för detta.
Provade att ringa in idag, två har blivit avbokade, hur detta har gått till kunde han i kundtjänsten inte svara på, platserna är dessutom numera försvunna så det går inte boka tillbaka dem. Han uppmanade mig på förfrågan om att återkomma under morgondagen då den interna EuroBonus-supporten fanns tillgänglig. Dock med brasklappen att det går nog inte att göra något.
 

Linmet

Medlem
Provade att ringa in idag, två har blivit avbokade, hur detta har gått till kunde han i kundtjänsten inte svara på, platserna är dessutom numera försvunna så det går inte boka tillbaka dem. Han uppmanade mig på förfrågan om att återkomma under morgondagen då den interna EuroBonus-supporten fanns tillgänglig. Dock med brasklappen att det går nog inte att göra något.
Vissa (ej jag) har lyckats få revenuebiljetter. Så stå på dig... (artigt men sakligt)
 
Vissa (ej jag) har lyckats få revenuebiljetter. Så stå på dig... (artigt men sakligt)
Det var ingen bot, utan något som gått fel när de skulle debitera skatteskillnaden och då förföll två av personernas bokning. Talade idag med J på "nya Tallin" och han ringde något samtal och sa att de kunde ordna fram platserna igen och annars skulle han ringa tillbaka om det blev fel igen. Nu blir det att uppdatera appen på bokningar under resten av dagen.
 
Våra biljetter till San Fransisco med Swiss blev avbokade inatt eller under morgonen pga boten sägs det. Ringde direkt när de öppnade kl.9 och fick prata med en kille som sa att det skulle ordna sig om det fanns awardbiljetter kvar. Då sa vi att det får ni fixa oavsett. Så nu efter några timmar och samtal till Swiss med angående våra bokade privacy seat verkar biljetten vara återställd. Det är andra gången det händer denna bokning på snart en månad, sen den här tråden startade...Återstår att se om det händer igen. Om USA öppnar upp och så skiter sig resan pga det här...
 
Det var ingen bot, utan något som gått fel när de skulle debitera skatteskillnaden och då förföll två av personernas bokning. Talade idag med J på "nya Tallin" och han ringde något samtal och sa att de kunde ordna fram platserna igen och annars skulle han ringa tillbaka om det blev fel igen. Nu blir det att uppdatera appen på bokningar under resten av dagen.
Fått två referenser, och barnen har blivit bokade som vuxna. Får väl ta och ringa om det om någon dag.
 

MajaKlara

Medlem
Våra biljetter till San Fransisco med Swiss blev avbokade inatt eller under morgonen pga boten sägs det. Ringde direkt när de öppnade kl.9 och fick prata med en kille som sa att det skulle ordna sig om det fanns awardbiljetter kvar. Då sa vi att det får ni fixa oavsett. Så nu efter några timmar och samtal till Swiss med angående våra bokade privacy seat verkar biljetten vara återställd. Det är andra gången det händer denna bokning på snart en månad, sen den här tråden startade...Återstår att se om det händer igen. Om USA öppnar upp och så skiter sig resan pga det här...
Hur märker ni/får information om att biljetterna avbokats?
 
Toppen