Hej,
Idag såg jag av en slump att en *A awardresa jag bokat hösten 2021 bara försvann från sas.se. Ringde direkt in till kundtjänst, sattes on hold i närmare en timme, och fick sen beskedet att det var ”en bot” som bokat av min resa, men att det nu var fixat igen och resan bokad på nytt. ”Tur att du ringde in direkt”. Resan dyker upp på sas.se igen. Märkligt, men OK då. En gång är ingen gång.
Knappt två timmar senare märker jag att ännu en *A award hösten -21 försvann från sas.se (som fanns där tidigare). Ringde in igen, sattes on hold och fick sen höra igen ”en bot har bokat av er resa” fastän alla flighter går osv. Jag frågade hur detta kunde ske och fick höra ”det har hänt en del på senaste tiden, jag vet inte varför, men det är en bot som bokar av massa resor med Star Alliance”. Den här gången hade jag inte lika tur utan nu fanns helt plötsligt inga awardplatser kvar så jag blev väntlistad (!) i ekonomiklass (!) och ombedd att ringa upp igen kl 08:00 imorrn för att se om de kunde lösa det. Bådar inte alls gott.
Nu hände dessutom precis samma för min sambo. En resa bara försvann. Ringer in, får besked att en bot bokat av den utan förklaring, och uppmaning att ringa upp imorrn.
Samtliga resor bokade med 2-4-1 i business, samtliga med flighter som fortfarande går och är bokningsbara i systemet. Och alla resor följer reglerna för bonusbiljetter osv.
Vad 17 är det som händer? Har ni övriga varit med om detta?
Oerhört irriterande. Resan som bokades av tog mig nästan fyra timmar att boka i höstas och det finns inga andra alternativ att ta sig dit om jag kollar på united.com, så om den helt plötsligt bara är borta för att SAS har någon mystisk bot som är inne och bokar av resor på måfå blir jag inte jätteglad.
Jag brukar tänka att man inte upphör att förvånas över SAS men detta tog f-n priset. Helt oacceptabelt.
Blir spännande att se hur många ytterligare resor som försvunnit imorgon när man vaknat, och hur SAS ska försöka lösa biljetterna som nu inte längre finns tillgängliga.
Idag såg jag av en slump att en *A awardresa jag bokat hösten 2021 bara försvann från sas.se. Ringde direkt in till kundtjänst, sattes on hold i närmare en timme, och fick sen beskedet att det var ”en bot” som bokat av min resa, men att det nu var fixat igen och resan bokad på nytt. ”Tur att du ringde in direkt”. Resan dyker upp på sas.se igen. Märkligt, men OK då. En gång är ingen gång.
Knappt två timmar senare märker jag att ännu en *A award hösten -21 försvann från sas.se (som fanns där tidigare). Ringde in igen, sattes on hold och fick sen höra igen ”en bot har bokat av er resa” fastän alla flighter går osv. Jag frågade hur detta kunde ske och fick höra ”det har hänt en del på senaste tiden, jag vet inte varför, men det är en bot som bokar av massa resor med Star Alliance”. Den här gången hade jag inte lika tur utan nu fanns helt plötsligt inga awardplatser kvar så jag blev väntlistad (!) i ekonomiklass (!) och ombedd att ringa upp igen kl 08:00 imorrn för att se om de kunde lösa det. Bådar inte alls gott.
Nu hände dessutom precis samma för min sambo. En resa bara försvann. Ringer in, får besked att en bot bokat av den utan förklaring, och uppmaning att ringa upp imorrn.
Samtliga resor bokade med 2-4-1 i business, samtliga med flighter som fortfarande går och är bokningsbara i systemet. Och alla resor följer reglerna för bonusbiljetter osv.
Vad 17 är det som händer? Har ni övriga varit med om detta?
Oerhört irriterande. Resan som bokades av tog mig nästan fyra timmar att boka i höstas och det finns inga andra alternativ att ta sig dit om jag kollar på united.com, så om den helt plötsligt bara är borta för att SAS har någon mystisk bot som är inne och bokar av resor på måfå blir jag inte jätteglad.
Jag brukar tänka att man inte upphör att förvånas över SAS men detta tog f-n priset. Helt oacceptabelt.
Blir spännande att se hur många ytterligare resor som försvunnit imorgon när man vaknat, och hur SAS ska försöka lösa biljetterna som nu inte längre finns tillgängliga.