Senaste nytt

Övernattning på CDG (Paris)

toer00

Medlem
Hej,

I samband med påskens resa till Japan... så kommer vi att bli tvungen att övernatta på CDG.
Vi ankommer med SAS till terminal 1 kvällen före och åker vidare Non-Schengen fm därpå.

Nu är jag intresserad om någon som övernattat vill dela med sig av sina erfarenheter..?

Förutsättningar:
- Minst fyra stjärnor.
- Moderna, rymliga rum med "bl.a walk in shower".
- Club Lounge
- Lätt att sig dit- och därifrån
- Bra frukost

Jag har inga premisser gäller kedjor eller dy.l. varken intjäning eller uttag fr bonusprog är aktuellt...
Kostnadsnivå: 2 000 - 3 000 Kr ca...
 

pswe

Medlem
Hej,

I samband med påskens resa till Japan... så kommer vi att bli tvungen att övernatta på CDG.
Vi ankommer med SAS till terminal 1 kvällen före och åker vidare Non-Schengen fm därpå.

Nu är jag intresserad om någon som övernattat vill dela med sig av sina erfarenheter..?

Förutsättningar:
- Minst fyra stjärnor.
- Moderna, rymliga rum med "bl.a walk in shower".
- Club Lounge
- Lätt att sig dit- och därifrån
- Bra frukost

Jag har inga premisser gäller kedjor eller dy.l. varken intjäning eller uttag fr bonusprog är aktuellt...
Kostnadsnivå: 2 000 - 3 000 Kr ca...

Sheraton sitter ihop med en av terminalerna om jag minns rätt, men är inget särskilt. Har hört gott om Pullman som ligger nära tågstationen.
 

Alf

Medlem
Jag har bott på Hyatt på CDG när jag har haft flyg dagen efter. Vad jag minns var det lite krångligt att ta sig dit. Först tåg till annan terminal och därifrån hotellbuss. Enklare med taxi. Det fanns lounge som inte var något att direkt skriva om. Gott om vin men dåligt med mat. Frukost var bra för att vara i Frankrike.
 

ulagun

Medlem
Avråder från Hilton. Låg lite avsides upplevde det som sunkigt och totalt ointresserad personal. Loungen var ett dåligt skämt. Ingen uppgradering imgenting som HHD
 

Pho

Medlem
Har bott på Pullman och tyckte det var bra. Ingen koll på hur det är med lounge där, men rummet var bra. Enkelt att ta sig till också med cdgval får antingen T1 eller T2.
 

Senator

Moderator
Jag har bott ganska mycket på Hilton CDG och det var väldigt bra, t.o.m champagne i loungen och grymma uppgraderingar. Nu har inte jag varit där sedan 2014 så det finns kanske färskare Info.

Men nu vet jag inte hur loungen är på Pullman men om ni landar 19.00, skall hämta ut bagage så är frågan hur mycket ni får ur det? Ofta stänger serveringen av godsaker eller ”BC-fika” redan 20.00
 

ulagun

Medlem
Jag har bott ganska mycket på Hilton CDG och det var väldigt bra, t.o.m champagne i loungen och grymma uppgraderingar. Nu har inte jag varit där sedan 2014 så det finns kanske färskare Info.

Talar vi om samma hotell.
Bodde där tre nätter några år sedan
Och som sagt snorkigt bemött. Snarare ned än uppgradering. Loungen i entreplan var obemannad kom in med nyckelkort. Såg ut därefter. Ostädat. Utbud vin öl läsk och lite kalla rätter. Skumpan måste någon snott med sig. För loungen funkade mest som självhämtningställe. Folk kom och gick med läsk öl utan någon som helst koll.
Kanske förändrats till det bättre sedan vi var där.
 
Toppen