Senaste nytt

Åtta år med Buinessclass.se

johhenrik

Medlem
Jag hängde på Flyer Talk men ramlade in här året därpå, 2012, efter att jag hade en specifik eurobonusfråga jag sökte svar på. Efter en stund var jag fast. Idag är jag inte alls lika aktiv här, men som många nämnt, utöver all kunskap man fått här så är det ju en massa vänner för livet. Man har druckit öl med @palmen I Atlanta, raidat minibar i Hong Kong och Berlin med @simon_says91, sprungit på @Tommy Och @011430121 på ARN osv. Flugit till Hong Kong för middag med Björnström. Sist men inte minst ska man ju inte glömma Monks. :) Men listan kan göras lång. :)
 

Lonelyflyer

Medlem
Klampade in här 26 September 2011
Var jäkligt aktiv och signade upp varenda bonuskort som fanns och hängde på event och har fått en drös nya vänner. främst från GOT med @David i spetsen.
Idag flänger jag fortfarande då och då och kör lite Priority Pass men jagar inte poäng på nåt bolag. Knappt ens hotell.

Blev värvad av en gammal kollega som jag jobbat på SAS med, nämligen @flierman
 

Sweden

Medlem
Åkte min första poängresa 2012, Stockholm - Copenhagen - Shanghai och samma väg tillbaka. Hade samlat Ihop poäng under många år, SAS gamla business class och tyckte det var lyxigt värre. När jag kom hem hade mitt resliv förändrats, blev inte lättare när jag då började läsa Jacob och Martins artiklar här på BC. Har läst på BC sedan dess, har lärt mig enormt mycket. Tack till er Moderatorer för ert enorma arbete för BC, men också tack till Jacob och Martin som med sin kunskap, artiklar, var med och byggde upp denna sajt. Då slukade jag allt intressant som skrevs här. Jacob har jag tyvärr aldrig träffat... hade förmånen att träffa Martin i business loungen i Doha och sedan på flyget hem till Stockholm med Qatar för ett antal år sedan.
 

Valley

Medlem
Lite OT @Alf men kan hålla med dig att en del av serviceutbudet var bättre för.

Däremot att dra slutsatsen fullt ut ”att allt var bättre tidigare” har jag svårt att hålla med om. Det är särskilt två saker som har ändrat sig i positiv riktning:
1. Hårdvara ombord gällande komfort, särskilt i premiumkabiner och långsträckor
2. Prisbilden. Avtalspris med SAS Business inom Norden till OSL, CPH, HEL låg på 5.200kr för en dagsresa anno 2002. I 1993 kostade det mig 5.500kr (NOK) att flyga BGO-DEN. Det kostar ungefär samma idag. ARN-GVA t/r med SAS Business med en Q400 eller värre den tiden man flög ERJ-145 med Skyways på rutten kostade mellan 14.000 - 16.000kr i Business runt 2003-06.

Jag tror att just punkt 2 är anledning att servicen känns sämre.

Skulle jag dock välja skulle jag inte backa bandet. Inte bara för att det är i mitt fall amerikanska storbolag som betalade då, och jag idag men eftersom jag anser det totala värde är högre idag trots ”sämre” ombordprodukt. SAS är inte ensamma i mitt tycke med en undermålig premiumprodukt idag.

Skulle du själv betala gårdagens priser med privata medel idag om du fick samma serviceutbud?

Men visst var det bättre förr, utom kanske då vad gäller priserna :)
Från Karlstad kunde man åka överallt med SAS (även till Hudik). Egen SAS-kontakt på flygplatsen som fixade allt. Flygbåtsterminalen i Malmö. Lite särbehandlad i security i Sundsvall (hade en väldigt speciell jacka som man till slut alltid kände igen)
Men som du skriver. Priserna. Har för mig att en biljett gick lös på uppåt 6 papp för resor till Hudik, Sundsvall, Malmö, mm. Men sat.. i gatan vilket roligt EB-konto jag hade :p
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Bryant

Medlem
Jag hängde på Flyer Talk men ramlade in här året därpå, 2012, efter att jag hade en specifik eurobonusfråga jag sökte svar på. Efter en stund var jag fast. Idag är jag inte alls lika aktiv här, men som många nämnt, utöver all kunskap man fått här så är det ju en massa vänner för livet. Man har druckit öl med @palmen I Atlanta, raidat minibar i Hong Kong och Berlin med @simon_says91, sprungit på @Tommy Och @011430121 på ARN osv. Flugit till Hong Kong för middag med Björnström. Sist men inte minst ska man ju inte glömma Monks. :) Men listan kan göras lång. :)

Jag vill minnas en honeymoon lunch som du stod för på 96:e våningen i Chicago! Stort tack!
 

Caspian

Medlem
Precis som Lonelyflyer klampade jag in här någon gång i september 2011 ... och visst var det bättre förr (saknar Jacob och finlandssvensken vars namn jag kommer inte ihåg).
 
Toppen