Senaste nytt

Återbetalning med British Airways pga Corona och inställt flyg??

trekker

Medlem
Fått ett dilemma med BA, brukar inte ofta klaga på dem men men. Har fortfarande inte fått min voucher som jag ansökte om i mars, ringde guldlinjen och de säger att jag ansökte EFTER att flyget avgick och att jag därför inte kommer få någon voucher. Tydligen har deras system flaggat att jag ansökte 2 dagar för sent, detta trots att jag fick en bekräftelse på mail att de processar vouchern. Jag anade ju oråd med BA IT från start så har hela förloppet med avbokning och ansökan av voucher på skärmdumpar, få se hur det här slutar då jag har ett case med customer relations nu. De har nekat och hänvisar till att jag ansökte efter avgång. System says NO säger dom.
 

GOTBound

Medlem
Ni som fått Future Travel Vouchers; BA har kommunicerade i somras att de skall konvertera dessa till e-vouchers istället och att de börjar med de vouchers som är för en passagerare. Baserat på detta, är det någon som fått Future Travel Vouchers konverterade till e-vouchers?

Jag har två Future Travel Vouchers utfärdade i april, men de är inte konverterade [än].
 

GOTBound

Medlem
Jag hittade en work around efter lite googlande för att konvertera Future Travel Voucher till eVoucher. Jag har kör denna work around på den av mina Future Travel Voucher som ha lägst valör utifall det skulle gå helt åt h_lvete och jag bryter mot några T&C som gör min Future Travel Voucher blir värdelös.

Om detta fungerar så postar jag instruktionen här.
 

GOTBound

Medlem
Jag hittade en work around efter lite googlande för att konvertera Future Travel Voucher till eVoucher. Jag har kör denna work around på den av mina Future Travel Voucher som ha lägst valör utifall det skulle gå helt åt h_lvete och jag bryter mot några T&C som gör min Future Travel Voucher blir värdelös.

Om detta fungerar så postar jag instruktionen här.

Det fungerande inte, det enda som hände vad att jag fick mina Future Travel Voucher i ett nytt mail [med samma nummer förstås].
Om det är så att någon annan vill prova så går det ut på att ni går in på vanliga request voucher siten, skriver in bokningsnumret för den bokning det avser och kryssar i eVoucher. Detta skall rendera att ni relativt omgående får eVoucher som ersätter Future Travel Voucher mailat till sig.
 

Gasterlund

Medlem
Det fungerande inte, det enda som hände vad att jag fick mina Future Travel Voucher i ett nytt mail [med samma nummer förstås].
Om det är så att någon annan vill prova så går det ut på att ni går in på vanliga request voucher siten, skriver in bokningsnumret för den bokning det avser och kryssar i eVoucher. Detta skall rendera att ni relativt omgående får eVoucher som ersätter Future Travel Voucher mailat till sig.

Jag testade just och mina tre gamla Future's omvandlades på ett par minuter till en eVoucher!
 

GOTBound

Medlem
Jag fick ytterligare ändringar av flyg på min nyårsresa idag. Ett ett 30 minuters telefonsamtal med BA [UK då Sverige var stämgt] utmynnande i att bokningen canceleras och jag for får full återbetalning.

Operatören kunde inte göra detta själv utan skulle skicka detta vidare [till 2nd line] men sa att jag skulle få ett mail med konfirmering på canceleringen och ytterligare ett mail med bekräftelse på summan som skall återbetalas. Jag har ännu [1,5h senare] inte fått några mail. Is i magen [tills 2nd line gjort sitt] eller ringa igen?
 

GOTBound

Medlem
Jag fick ytterligare ändringar av flyg på min nyårsresa idag. Ett ett 30 minuters telefonsamtal med BA [UK då Sverige var stämgt] utmynnande i att bokningen canceleras och jag for får full återbetalning.

Operatören kunde inte göra detta själv utan skulle skicka detta vidare [till 2nd line] men sa att jag skulle få ett mail med konfirmering på canceleringen och ytterligare ett mail med bekräftelse på summan som skall återbetalas. Jag har ännu [1,5h senare] inte fått några mail. Is i magen [tills 2nd line gjort sitt] eller ringa igen?

Pengarna inne som refund på AMEX kontot idag, transaktionen är daterad 2/10.
 

trekker

Medlem
Det fungerande inte, det enda som hände vad att jag fick mina Future Travel Voucher i ett nytt mail [med samma nummer förstås].
Om det är så att någon annan vill prova så går det ut på att ni går in på vanliga request voucher siten, skriver in bokningsnumret för den bokning det avser och kryssar i eVoucher. Detta skall rendera att ni relativt omgående får eVoucher som ersätter Future Travel Voucher mailat till sig.
Försökte omvandla en future travel voucher jag med men fick precis som bara samma future travel voucher tillbaks.
 
Toppen