Senaste nytt

Ändrade villkor för Miles & More Prime World Mastercard från 1:e juli 2020

Senator

Moderator
Vänner,

Inte helt oväntat men detta kom precis i mailen:

Ändrade villkor för M&M Prime World Mastercard

Vi vill informera dig om att från och med den 1 juli förändras poängintjäningen för M&M Prime World Mastercard från 25 Award miles/100 kr till 20 Award miles/100 kr. Med tanke på rådande omständigheter hoppas vi att du har överseende med detta.

Jämfört med andra M&M kort runt omkring i världen är det fortfarande bra, men försämringar är alltid tråkigt.
 

Tonton

Medlem
Vänner,

Inte helt oväntat men detta kom precis i mailen:

Ändrade villkor för M&M Prime World Mastercard

Vi vill informera dig om att från och med den 1 juli förändras poängintjäningen för M&M Prime World Mastercard från 25 Award miles/100 kr till 20 Award miles/100 kr. Med tanke på rådande omständigheter hoppas vi att du har överseende med detta.

Jämfört med andra M&M kort runt omkring i världen är det fortfarande bra, men försämringar är alltid tråkigt.

Tråkigt? Ja!
Oväntat? Nej!
Gillar jag att de försöker komma undan med det "pga rådande omständigheter"? Absolut inte.

Kortet är fortfarande grymt - speciellt att poängen inte går ut.
 

Hafermann

Medlem
Hoppas bara att vi kan flyga för poängen framöver. Har lagt en större spend på detta kort de senaste veckorna, men framöver lär det bli fokus på MR hos Amex, då de känns som det tryggaste alternativet för tillfället.
 

Robster80

Medlem
Med rådande omständigheter menar dom att typ alla flygbolagen är pressade så in i helvete. Kniven på strupen och lite till.
 

danielhog

Medlem
Borde inte det här innebära en mindre intäkt för Lufthansa? Eller hur fungerar sånt här?

Jag trodde att kortutgivaren köpte poäng av Lufthansa och att desto fler poäng kortet gav, desto fler sålda poäng för Lufthansa.

Så det är kreditkortsutgivaren som tjänar på detta och Lufthansa får det ännu lite surare?
 

Hachans

Medlem
Borde inte det här innebära en mindre intäkt för Lufthansa? Eller hur fungerar sånt här?

Jag trodde att kortutgivaren köpte poäng av Lufthansa och att desto fler poäng kortet gav, desto fler sålda poäng för Lufthansa.

Så det är kreditkortsutgivaren som tjänar på detta och Lufthansa får det ännu lite surare?
Det måste finnas någon som vill köpa poängen för att den affären ska bli god.

Hade du velat köpa poäng hos Lufthansa när de går ut i media och förklarar sig konkursfärdiga? Jag hade inte gjort det.
 

ekf

Medlem
En tråkig nyhet, men det ändrar inte min prioritering - utan snarare stärker den. Amex Gold på allt som går, sedan M&M World Prime. Och planen är att byta Amex Premium till Classic tills världsläget stabiliserat sig lite...
 
Toppen